כי"ל זכתה להעלאת המלצה ל"החזק" אך התחזיות הופחתו

אמיר אדר, מנהל ה-Sell Side במגדל שוקי הון: העלאת מחיר היעד ל-48 שקל למניה נובעת מהירידה ברמת הסיכון ■ תחזית הרווח הנקי הופחתה בכ-24% ל-865 מיליון דולר ב-2010 ■ מציין לחיוב את התנהלותה הפרגמטית של כי"ל

לאחר שכי"ל איבדה כ-12% בשלושה שבועות מעלה היום מנהל ה-Sell Side במגדל שוקי הון, אמיר אדר את המלצתו למניה ל"החזק" ואת מחיר היעד שלה ל-48 שקל. לדבריו העלאת מחיר היעד נובעת מהירידה ברמת הסיכון (האנליסט הפחית את שיעור ההיוון) וכן מהצפי להתחזקות משמעותית בתחום הברום הצפוי לקבל רוח גבית מהמבנה הדואופולי המתגבש בימים אלו הלכה למעשה.

עם זאת אדר מדגיש כי "המניה עדיין אינה זולה" ומעריך כי הקונצנזוס לשנת 2010 העומד כיום על רווח של 84 סנט למניה אינו משקף את ירידות המחירים באשלג כמו גם את נתחי השוק הריאלים של כי"ל ועל כן צפוי לעבור הנמכה משמעותית כלפי מטה".

למרות שההמלצה למניה הועלתה מ"מכירה" ל"החזק", הרי שתחזית המכירות והרווח החדשה שמפרסם אדר לכי"ל נמוכה יותר מהתחזית הקודמת: להערכתו מכירות החברה ב-2010 יסתכמו ב-5.011 מיליארד דולר לעומת תחזית קודמת למכירות בהיקף 5.707 מיליארד דולר ובשנת 2011 הופחתה התחזית ל-5.861 מיליארד דולר לעומת 5.989 מיליארד ד'.

תחזית הרווח הנקי הופחתה בכ-24% ל-865 מיליון דולר ב-2010 לעומת תחזית קודמת של 1.137 מיליארד דולר, במונחי רווח למניה מדובר בהפחתת התחזית לשנת 2010 לרווח של 67 סנט למניה לעומת תחזית קודמת שהיתה גבוהה מהקונצנזוס והסתכמה ב-89 סנט למניה.

אדר אומר כי ניתן לציין לחיוב את התנהלותה הפרגמטית של כי"ל - סגירת החוזה מול ההודים בטרם ניתנה הסכמת התאגידים הגדולים למחיר, ההסכמה להפחתת מחיר בברזיל ולאחרונה עקיפת היבואניות הסיניות וחתימה לראשונה באופן ישיר עם המפיצות בסין. "התנהלות זו בולטת לחיוב במיוחד לנוכח הוואקום שנוצר מאוזלת ידן של BPC ו-CANPOTEX ומחזקת את הערכתינו כי החברה תצליח לשמר את נתחי השוק שלה ויתכן אף להגדילם במעא עם התאוששות השוק האירופי.

ולמרות זאת סבורים במגדל שוקי הון כי החברה עדיין אינה יכולה לעלות במידה ניכרת את נתח השוק ועל כן המכירה מהמלאי שקיים לה בים המלח לא תלווה בניצולת יצור מלאה של החברה".

בהתייחסו לחוזה עם ההודים אומר אדר: "אנו סבורים כי מה שהחל בהודו יסתיים גם שם" כלומר ההסכמה על חוזה חדש תסיים את מעגל הפחתות המחירים ותספק קרקע יציבה להמשך הדרך. להערכתו - כל עוד לא נחתם החוזה החדש עם ההודים, הרי שכל ניסיון להעריך את מחירו של האשלג לטווח ארוך - נדון לכישלון. ולכן בוחר האנליסט לקחת בתור סף השוואה את טווח המחירים הנוכחי - 350-400 דולר לטון אשלג ומעריך מחיר של 400 ד' לטון בשנת 2010.

[להמלצות אנליסטים]