מוטי זיסר מתכנן להנפיק את אחזקותיו באינסייטק וגמידה סל

אינסייטק תכננה ב-2005 הנפקה בנאסד"ק לפי 500 מיליון דולר ■ גמידה סל נמצאת בשלב III של הניסויים הקליניים

חברת אלביט הדמיה הודיעה על כוונתה להקים חברת אחזקות שתקבץ תחתיה את פעילות הביומד של הקבוצה - 60% מחברת אינסייטק העוסקת בטיפול לא פולשני בגידולים ו-28% מחברת גמידה סל אשר מפתחת טיפול מבוסס תאי גזע לסרטן הדם. הכוונה היא להנפיק בהמשך את חברת האחזקות בבורסה בתל אביב.

מטרת המהלך היא בעיקר לגייס כסף לאינסייטק, המפתחת מכשיר חלוצי לצריבת גידולים סרטניים באמצעות אנרגיה ממוקדת של אולטרהסאונד. אינסייטק הייתה מיועדת להנפקה בנאסד"ק ביוני 2005 לפי שווי של 500 מיליון דולר. בנוסף צפוי הסכום לתמוך בניסוי שלב III של חברת גמידה סל בתחום סרטן הדם ולקדם את פעילותה בהתוויות נוספות.

לדברי דודי מחלוף, מנכ"ל משותף באלביט הדמיה, "נקצה את הכספים מן ההנפקה כדי להאיץ את פעילותה של אינסייטק באפליקציות לטיפול בסרטן בתחום העצמות, הפרוסטטה, השד, הכבד והמוח. כך יתאפשר לחברה להשיג מהירות אישורי FDA ו-CE (אישורי שיווק בארה"ב ובאירופה, בהתאמה) וכן שיפוי ביטוחי (מקביל לכניסה לסל הבריאות) למוצר שלה בתחום הגידולים ברחם".

אלביט הדמיה היא חברת נדל"ן המתמחה בתחום המרכזים המסחריים, הקניונים והמלונות ברחבי העולם. היא פנתה לתחום זה כאשר מוטי זיסר השתלט על החברה הבורסאית אלביט הדמיה רפואית, שעסקה בתחום המכשור הרפואי.

אינסייטק הוקמה עוד תחת הפעילות הקודמת של החברה, והחוזה בין הצדדים כלל סעיף אשר חייב את זיסר להמשיך להשקיע בחברה גם אחרי רכישת הפעילות והסבתה לנדל"ן. סעיף זה נחשב לגלולת רעל בעסקה המקורית אך בינתיים זיסר, שבעצמו החלים מסרטן, התאהב בחברה וצוטט פעמים רבות כמי שצופה לה גדולות.

"ההנפקה תציף ערך למשקיעים הקיימים של אלביט הדמיה ולראשונה, תאפשר לציבור להשקיע ישירות בחברות הדגל של הקבוצה בתחום הביומד", הוסיף מחלוף.