זרח ומודיעין נערכות לביצוע קידוח ב"צורים" בעלות של 9 מ' ד'

הרישיון הנ"ל שייך לזרח (85%) ולמודיעין (15%) ■ את הקידוח תבצע חברת לפידות ■ הקידוח מתוכנן להיקדח כקידוח אלכסוני למרחק של כ-3 ק"מ ולעומק של כ-2.3 ק"מ ומטרתו - גילוי נפט

השותפות ברישיון "צורים", זרח (85%) ומודיעין (15%) החליטו היום (ג') להנחות את המפעיל להיערך לביצוע קידוח אקספלורציה בשטח הרשיון ובכלל זה לקבלת כל האישורים הדרושים לביצוע הקידוח לרבות אישור רשות הטבע והגנים.

הקידוח משתרע על שטח של כ-335 קמ"ר וממוקם כ-5 ק"מ ממערב לים המלח ומפעלי ים המלח, בסמוך למסוע האשלג.

הקידוח מתוכנן למחצית השניה של שנת 2010 ויבוצע באמצעות חברת לפידות. הקידוח מתוכנן להיקדח כקידוח אלכסוני למרחק של כ-3 ק"מ ולעומק של כ-2.3 ק"מ ומטרתו - גילוי נפט.

כמוכן, החליטו השותפות לאשר תקציב לביצוע הקידוח בסך כ-6.5 מיליון דולר, וכן, במידת הצורך, תקציב נוסף לביצוע מבחני הפקה בסך של כ-2.5 מיליון דולר.

זרח ביחד עם גינקו (בעלת השליטה בזרח) חתמה על הסכם מסגרת עם חברת לפידות, המבטיח את זמינות מכונות הקידוח בשנתיים הבאות. השותפים לקידוח בוחנים קבלת שירותים לוגיסטיים, כולל אספקת מים, ממפעלים המצויים באזור.

נציין כי באזור הרשיון קיימת מובלעת "חלמיש" , בשטח של 10 קמ"ר, שבה שותפות ב-50% שתי החברות מקבוצת דלק, דלק קידוחים ואבנר חיפושי נפט.