רשות השידור מבקשת צו מניעה נגד "רדיו ישראל"

מבקשת למנוע מהתחנה לעשות שימוש בשמה של המדינה ■ על-פי הבקשה, מדובר "במקרה חמור של גזילת קניינה הרוחני של המבקשת ובניסיון להטעיית הציבור באמצעות שימוש בשם 'רדיו ישראל'"

רשות השידור הגישה בקשה לצו מניעה נגד תחנת הרדיו האזורי "רדיו ישראל". הבקשה למנוע מהתחנה לעשות שימוש בשמה של המדינה, הוגשה היום באמצעות משרדו של עוה"ד יורם מושקט לבית המשפט המחוזי מרכז בפתח-תקווה, ודיון בנושא יתקיים מחר בבוקר.

על-פי הבקשה, מדובר "במקרה חמור של גזילת קניינה הרוחני של המבקשת, וניסיון להטעיית הציבור באמצעות שימוש בשם 'רדיו ישראל', הדומה לשמו של הרדיו המופעל על-ידי רשות השידור ומאגד את כל תחנות הרדיו המופעלות על ידה - 'קול ישראל'. רשות השידור מכנה את הרצון של תחנת הרדיו, המשדרת לאזור יהודה ושומרון, "יומרנות", גזל של "סמל לאומי ואייקון תרבותי" ופגיעה "בנכסי צאן ברזל של רשות השידור ושל מדינת ישראל". כמו כן טוענת קול ישראל להטעיה של המפרסמים וציבור המאזינים.

"השם 'קול ישראל' הוא נכס צאן ברזל של המבקשת, בו השקיעה יצירתיות, מקוריות, כישרון ומשאבים לאורך השנים, כאשר משמעות השם מזוהה עם מדינת ישראל, תרבותה וממלכתיותה", נכתב. על-פי הבקשה לצו, תחנת הרדיו הטרייה החליטה לטול את השם, "על מנת לחסוך בהוצאותיה ובעלויותיה וגם על מנת לזכות במוניטין של שנים ברגע אחד".

מרדיו ישראל נמסר כי "קיבלנו את הבקשה ואנחנו לומדים אותה. על פניה מדובר בבקשה מקוממת ומופרכת מיסודה".