בדואי לוקה בנפשו חצה את הגבול לכיוון עזה - והוחזר בשלום

מדובר באדם הלוקה בנפשו, שכבר ניסה בעבר לצאת משטח ישראל על דעת עצמו ולחצות את הגבול גם לירדן, מצרים ושטחי הרשות הפלסטינית ■ לאחר מו"מ עם גורמים בעזה, שכלל גם חברי כנסת, האדם הוחזר לצד הישראלי

אירוע חריג בגדר המערכת: בדואי אזרח ישראלי הצליח לעבור את הגדר ולחדור לרצועת עזה מבלי שכוחות צה"ל עצרו אותו. מדובר באדם הלוקה בנפשו, שכבר ניסה בעבר לצאת משטח ישראל על דעת עצמו.

תושב הפזורה הבדואית חורה שבנגב חצה אתמול בשעות אחר הצהריים את גדר המערכת, מישראל לתוך רצועת עזה. כוחות משטרה וצבא הוזעקו למקום כדי לאתרו, אך כעבור זמן קצר התברר כי עקבותיו של האיש נעלמו. בצה"ל מוסרים כי נתקבלה התראת "פרש טורקי", המזהירה בד"כ מפני חדירה של גדר המערכת לכיוון ישראל, וחיילים זיהו אדם חשוד חוצה את גדר המערכת לכיוון צפון רצועת עזה.

עוד נמסר מצה"ל כי אין זו הפעם הראשונה בה ניסה האיש לחצות את הגדר לעבר הרצועה. כמו כן, לצה"ל ידוע כי אותו אדם ניסה בעבר לחצות את הגבול גם לירדן, מצרים ושטחי הרשות הפלסטינית. קצין בפיקוד דרום אישר בצה"ל בודקים כיצד הצליח לעבור את הגדר למרות המכשולים.

בני משפחתו החוששים לחייו פעלו להשיבו באמצעות חברי כנסת וגורמים אחרים, ולאחר מו"מ עם גורמים בעזה, האדם הוחזר לצד הישראלי בשלום ע"י כוחות חמאס דרך מעבר ארז.