הרשויות בארה"ב החלו לבדוק את את חטיבת האלקטרוניקה של טויוטה כדי למצוא את הסיבה להאצה פתאומית ובלתי רצונית של כלי הרכב. כך נכתב בלפחות שבע תביעות שהוגשו לאחרונה נגד יצרנית כלי הרכב הגדולה בעולם.
ממשלת ארה"ב מתכננת גם תביעות אזרחיות כנגד טויוטה באשמת טיפול לקוי בהחזרת מיליון כלי רכב שעלולים להיות פגומים.
הרשות לבטיחות בדרכים בארה"ב בודקת האם הפרעה אלקטרומגנטית גורמת לתפקוד לקוי של דוושת ההאצה. הדובר של טויוטה מסר כי החברה מבטלת את האפשרות הזאת.
"אם יתברר שטויוטה טעתה, המוניטין שלה יפגע עוד יותר", אמרה רבקה לינדלאנד, אנליסטית ב-IHS גלובל אינסייט.
נזכיר כי בשבוע האחרון טויוטה הודיעה על הפסקה זמנית במכירה של 8 מודלים בארה"ב כתוצאה מבעיות מכניות בדוושת ההאצה, החברה הודיעה על כוונתה להחזיר 1.8 מיליון כלי רכב הסובלים מבעיית "הדוושה הדביקה".
המודלים אותם טויוטה תחזיר הם אייגו, אאוריס, קורולה אוונטיס - המודלים הנמכרים ביותר של טויוטה באירופה, וכן את IQ, יאריס, וורסו ו-RAV4. לעת עתה, לא נמצאו פגמים בדגם הלקסוס.
בתחילת השבוע הודיעה טויוטה כי כבר בשבוע הקרוב תתחיל לטפל בבעיית הדוושה הדביקה באמצעות התקנת חיזוקים מברזל בכלי הרכב שהוחזרו.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.