גם דנקנר רוצה להשתתף בחגיגת הגז: הפך לבעל עניין בדור אלון

כלל ביטוח שבשליטת נוחי דנקנר רכשה בבורסה מניות דור אלון ב-31.4 מיליון שקל ומחזיקה בה ב-7.25% ■ דור אלון מחזיקה בזכויות ל-4% מקידוח "תמר", והמהלך הוא על רקע הפיצול המתוכנן של פעילות חיפושי הגז וחלוקתה לבעלי המניות

אחרי לב לבייב, גם נוחי דנקנר רוצה להשתתף בחגיגת הנפט והגז. חברת כלל ביטוח שבשליטתו של דנקנר רכשה כ-307 אלף מניות דור אלון של דודי ויסמן בהיקף של כ-31.4 מיליון שקל, על רקע הפיצול המתוכנן של פעילות חיפושי הגז של דור אלון במסגרת חברה חדשה שמניותיה יוקצו לבעלי המניות בדור אלון.

כלל רכשה את המניות במחיר של 102.27 שקל למניה - גבוה בכ-5% ממחיר הפתיחה של מניית דור אלון בבורסה בת"א היום - מה שמשקף רכישה בהפסד של 1.43 מיליון שקל לכלל. לאחר הרכישה, כלל הפכה לבעלת עניין בדור אלון - מחזיקה ב-7.25%, או ב-6.74 בדילול מלא.

נזכיר, כי דור אלון הודיעה בחודש נובמבר 2009 כי היא פועלת לפיצול פעילות חיפושי הגז, מפעילות הדלקים ותחנות הנוחות שלה. בכוונת דור אלון, שמחזיקה בזכויות ל-4% מקידוח "תמר" דרך האחזקה בדור גז, ליצור שותפות חיפושים פטורה ממס, אליה תעביר זכויות בשיעור של 95% בדור חיפושי גז, בה נמצאת האחזקה בקידוח תמר.

רק בשבוע שעבר, אפריקה ישראל של לב לבייב רכשה 7% מדור אלון ב-54.4 מיליון שקל, מתוך כוונה להיכנס, גם אם בנתח קטן כמו זה של כלל ביטוח, בזכויות על קידוח תמר.