מנצלים ריבית נמוכה: מס' הבקשות למשכנתא בארה"ב זינק 21%

מדובר בעלייה לרמה הגבוהה ביותר מזה 6 שבועות על רקע היציבות ברמת הריבית שנותרה כ-5% והחשש מהעלייה בה בהמשך השנה ■ הבקשות למיחזור המשכנתא בלטו בעלייה של 26.3% בעוד שהביקושים למשכנתאות חדשות גדלו ב-10.3%

האמריקנים מנצלים את סביבת הריבית הנמוכה וממחזרים משכנתאות. בשבוע שעבר זינקו מספר הבקשות למשכנתא ב-21% לרמתם הגבוהה ביותר מזה 6 שבועות, כאשר מספר הבקשות למיחזור המשכנתא בלטו בעלייה של 26.3% בעוד שהביקושים למשכנתאות חדשות גדלו ב-10.3%.

הריבית על המשכנתא ל-30 שנה נותרה יציבה ברמה של כ-5% רמה הגבוהה רק ב-0.4% מרמת השפל אליהן הגיעה במארס אשתקד, בעוד שהציפיות בשוק הן לעלייה בשיעור הריבית בהמשך השנה. נציין כי באביב בשנה שעברה עת היתה הריבית על המשכנתאות בשפל וכך גם שוק המניות, היה מספר הבקשות למיחזור משכנתא כפול מהרמה הנוכחית.

האמריקנים נהנים כיום מתנאי משכנתא טובים כאשר הריבית על המשכנתאות נותרה נמוכה יחסית ומחירי הבתים צנחו בכ-30% ביחס לרמות השיא בהן היו בשיא בשנת 2006 ומאז חודשי הקיץ נרשמת יציבות יחסית במחירים המעידים על התאוששות ממגמת הנפילה שאפיינה את השנה שעברה אשר היתה השנה הקשה ביותר בשוק הנדל"ן למגורים בארה"ב מאז שנות ה-30' של המאה שעברה.

נציין כי לאחרונה הוחלט להמשיך בתוכנית הטבות המס של הממשל לרוכשי בתים בפעם הראשונה, מה שמעודד עוד קונים שחיכו עד כה על הגדר וחיכו לסימנים של התייצבות בכלכלת ארה"ב בכלל ובשוק הנדל"ן בפרט.