רוחות מלחמה? שר החוץ הסורי מאיים על ישראל

בהתבטאות נדירה היום של שר החוץ הסורי, ניתן להבין כי למרות השקט השורר בגבול ישראל-סוריה, הסורים עדיין מוכנים לפתוח במלחמה מול ישראל ■ "אל לישראל לבחון את נחישותנו, אנחנו יכולים לחולל מלחמה בכל ערי ישראל", אמר אל-מועלם

רוחות מלחמה שוב מנשבות מצפון? 24 שעות לאחר הודעתה של ארה"ב על מינויו של רוברט פורד כשגריר ארה"ב לדמשק, תפקיד אותו לא מילא שום דיפלומט אמריקני במהלך חמש השנים האחרונות, בוחר שר החוץ הסורי וואליד אל-מועלם להכריז כי השקט השורר בגבול בין ישראל לסוריה - יכול להתפוגג בכל רגע.

אל-מועלם אמר היום במסיבת עיתונאים כי במידה וישראל תתקוף את דרום לבנון, סוריה תפתח במערכה מול ישראל. "על ישראל להפסיק להתנהג בבריונות, לא כדאי להם לבחון את נחישותנו, בכוחנו לחולל מלחמה בכל ערי ישראל".

אמירתו של אל-מועלם היא בהחלט נדירה, מכיוון שבכירים סורים מקפידים לאורך השנים לצנן את האמירות שלהם כלפי ישראל כדי לשמור על השקט בגבול הצפוני.

בנוסף להצהרתו של שר החוץ הסורי, הוסיף הנשיא אסד ואמר בפגישה עם הבכיר הספרדי מיגל מורטינוס כי לדעתו ישראל מנסה לגרור את האזור למלחמה. לפי ההערכות, הסורים מנסים בעזרת הצהרות אלה לאותת לאמריקנים שייכנסו במהירות לתיווך במשא ומתן בין ישראל לבינם, אם כי נכון לעכשיו - הסורים ממשיכים להתעקש בפני מדינות המערב כי הם מוכנים שרק הטורקים יתווכו בינם לבין ישראל, כאשר גם צרפת תיטול חלק משני בתיווך.