זירת המט"ח: הדולר התחזק ב-0.5% לשער יציג של 3.722 שקלים

האירו היציג נקבע בירידה של 0.7% ל-5.154 שקלים ■ הריבית בבריטניה נותרה 0.5% אך הוקפאה תוכנית רכישת האג"ח הממשלתית בסך 200 מיליארד ליש"ט ■ באירופה נותרה הריבית על כנה ב-1%

הדולר והאירו נסחרו כנגד השקל היום (ה') בכיוונים מנוגדים. הדולר התחזק בכ-0.5% ונקבע ברמה של 3.722 שקלים. לעומתו, האירו היציג נחלש בשיעור של כ-0.7% לרמה של 5.154 שקלים, ובכך המשיך האירו את מהלך הנפילה החדה המאפיינת אותו מתחילת השנה.

המגמה הנרשמת בישראל דומה למגמה העולמית שם נחלש האירו כנגד הדולר ב-0.6% ונסחר ברמת שפל תקופתית חדשה של 1.381 דולר לאירו.

נציין כי בשווקי המניות בעולם מדובר ביום אדום - וול סטריט פתחה בירידות, לאחר שאסיה סגרה בירידות ובאירופה גם כן נרשמות ירידות. החששות בשוק גורמים למשקיעים בשוק המט"ח לבחור בדולר כאלטרנטיבה שונאת סיכון.

פעילים בשוק מדגישים בפני "גלובס" כי פעילות הקרי טרייד האדירה שאפיינה את השנה האחרונה בדולר והביאה להיחלשותו, כשרבים מהמשקיעים בחרו במטבע הירוק למימון השקעות באפיקים מסוכנים יותר בשל רמת הריבית האפסית שלו - עשויה לשנות כיוון. "כרגע עוד לא רואים סגירת פוזיציות מאסיבית אבל אנחנו מתקרבים לרמות שעלולות להתחיל להפעיל פקודות 'סטופ לוס' ולרכישה אגרסיבית יותר של הדולר מה שעלול להוביל ל'כדור שלג' בשוק המט"ח העולמי".

בבריטניה החליט נגיד הבנק המרכזי להותיר את הריבית על כנה ברמה של 0.5%, אך הודיע כי הוקפאה התוכנית לרכישת אג"ח ממשלתיות בסך 200 מיליארד ליש"ט, פעולה זו הינה פעולה מוניטרית מצמצמת הבאה כתחליף להעלאת הריבית, והיא מאותתת על שינוי במדיניות הבנק המרכזי.

הבנק המרכזי של האיחוד האירופי הותיר גם הוא את הריבית בשפל היסטורי של 1%, זאת על רקע משבר החוב של מספר מדינות באיחוד ובראשן יוון.

[לאתר המט"ח][לטבלת שערי חליפין]