יו"ר חדשות ערוץ 2: "החברה תכסה השנה את גירעונה"

דירקטוריון החברה אישר את התקציב לשנת 2010 ■ יבוטל הקיצוץ במשכורות העובדים שהונהג אשתקד ■ ד"ר יהודה לנקרי: "זו היתה שנת מאמץ מיוחדת מצד העובדים"

חברת חדשות ערוץ 2 תכסה השנה את גירעונה - כך אומר ל"גלובס" יו"ר דירקטוריון החברה, ד"ר יהודה לנקרי.

בתום שנת 2009 עומד גירעונה של חברת החדשות על כ-6 מיליון שקל, לאחר שגם בשנה החולפת כוסה חלק ממנו. בישיבה שנערכה השבוע אישר דירקטוריון חדשות ערוץ 2 כי התקציב לשנת 2010 יעמוד על 96.3 מיליון שקל. התקציב אושר פה-אחד על-ידי נציגי הציבור ונציגי הזכייניות רשת וקשת בדירקטוריון.

מיד לאחר אישור הסכום, התקשר מנכ"ל חדשות ערוץ 2 אבי וייס לעובדים הבכירים בחברה, והודיע להם על ביטול הקיצוץ במשכורות שהונהג בשנה שעברה. ב-2009 קוצצו ממשכורתם של בעלי המשכורות הגבוהות בחברה עד 20%.

"השנה ביקשנו להחזיר את השכר לקדמותו", אמר לנקרי, "זו היתה שנת מאמץ מיוחדת מצד העובדים, וזו היתה מטרה ברורה, לאור האופן שבו הסתיימה השנה".

למרות תקציב דומה בשנה שעברה, סיימה החברה את השנה באיזון תקציבי. כ-1 מיליון שקל שהיו אמורים להיות מועברים על-ידי הזכייניות לפרויקטים מיוחדים, יועברו רק השנה כרזרבה תקציבית.

לדברי לנקרי, "יש גם רזרבה למקרה שגם השנה תהיה פעילות צבאית יוצאת דופן. הסיקור של מבצע עופרת יצוקה עלה לחברת החדשות 2.4 מיליון שקל. גם הגירעונות שנצברו היסטורית העמיקו במלחמת לבנון השנייה".

יו"ר הדירקטוריון מסביר כי "בעלי הזיכיון מושיטים את הסיוע. הם הזרימו כסף. בימים אלה יושבים אנשי הכספים של חדשות ערוץ 2 והזכייניות יחד ועושים מאמץ בכדי להגיע להסדר שימחק את הגירעונות".

כמו כן נודע כי המיזם העיקרי של חדשות ערוץ 2 בשנת התקציב הנוכחית יהיה המשך ההשתכללות הטכנולוגית. כבר בשנה שעברה נרכשו מצלמות דיגיטליות חדישות, והליך הדיגיטציה יימשך. לדברי לנקרי, לא צפויים שינויים נוספים במראה התוכניות. "האולפן שהוחלף לפני שנה וחצי עונה על כל הצרכים", אמר.

חברת חדשות ערוץ 2

96.3 מיליון שקל - היקף התקציב לשנת 2010

5-6 מיליון שקל - גירעון החברה

2.4 מיליון שקל - עלות כיסוי "עופרת יצוקה"

עד20% - שיעור הקיצוץ בשכר הבכירים ב-2009