סרילנקה - יעד אטרקטיבי לחברות ישראליות מתחום התשתיות

ענפים פוטנציאליים: תקשורת, מים, חקלאות, רפואה ו- IT ■ ד"ר אבי נוב: "מס החברות הגבוה יחסית וכן שיעור ניכוי המס במקור בסרילנקה, מחייבים מציאת פתרונות יצירתיים ביחס לפעילות באמצעות חברה מקומית בשליטת זרים"

סרילנקה מהווה יעד חשוב למשקיעים מישראל, וזאת על רקע שיעורי הצמיחה המרשימים בשנים האחרונות, וההשקעות הצפויות בפרויקטים של תשתיות. בשנים 2010 ועד 2014, קצב הצמיחה הממוצע של סרילנקה צפוי להיות מעל 6%.

ענפים פוטנציאליים: תקשורת, מים, חקלאות, רפואה ו- IT.

ד"ר אבי נוב, מומחה למיסוי ישראלי ובינלאומי, מתאר את מערכת המיסוי בסרילנקה:

מיסוי יחידים: שיעור המס על יחידים הוא פרוגרסיבי, כאשר המדרגה העליונה היא 35%.

מס חברות: בעיקרון, שיעור המס עומד על 35%. עם זאת, שיעור המס משתנה בהתאם לאופי החברה. כך, חברה מקומית עם הכנסות הנמוכות מ- 5 מליון SLR, כפופה למס חברות בשיעור של 15%. קיימים שיעורי מס אחרים לחברות הון סיכון ולחברות ציבוריות. חברה נחשבת כתושבת סרילנקה לענייני מס, אם השליטה והניהול עליה מופעלים מסרילנקה.

מס רווחי הון: אין מס רווחי הון בסרי לנקה.

מס ערך מוסף: שיעור מס ערך מוסף הוא 12%. קיים שיעור מס מופחת ביחס למוצרים שונים, וכן שיעור גבוה יותר למוצרי יוקרה.

ניכוי מס במקור על דיבידנד: דיבידנדים המשולמים לחברה זרה כפופים לניכוי מס במקורבשיעור של 10%. אמנות למניעת כפל מס: סרילנקה חתומה על כ-35 אמנות למניעת כפל מס. אין אמנת מס בין ישראל לסרילנקה.

תכנון מס למשקיעים מישראל: מס החברות הגבוה יחסית וכן שיעור ניכוי המס במקור בסרילנקה, מחייבים מציאת פתרונות יצירתיים ביחס לפעילות באמצעות חברה מקומית בשליטת זרים. בתנאים מסוימים, ניתן יהיה לקבל מהרשויות בסרילנקה פטור ממס החברות. את הרווחים שייצברו שם, ניתן יהיה למשוך לחברה ישראלית, באמצעות שימוש במנגנון "הזיכוי העקיף", ובדרך זאת נטל המס הכולל (בסרילנקה ובישראל) יעמוד על 25%.

ד"ר אבי נוב, מומחה למיסוי ישראלי ובינלאומי, הוא עורך דין המייצג לקוחות מישראל ומחו"ל בתחום המיסוי ומרצה בבית הספר למשפטים, ובבית הספר למנהל עסקים של המסלול האקדמי המכללה למינהל. ניתן לפנות אליו במייל: avinov@bezeqint.net