ויסמן בדרך לאקזיט: מחזיק אופציות ב-153 מ' ש' בקבוצת אלון

לויסמן, שותפו של עו"ד שרגא בירן לשליטה בקבוצת אלון, אופציה להמיר חלק מאחזקותיו למניות דור-אלון ואלון USA ב-72 מיליון שקל ■ אופציה נוספת מאפשרת לו לרכוש מניות דור-אלון ורבוע כחול ב-81 מיליון שקל

התשקיף אותו הגישה "אלון חיפושי גז" במסגרת תהליך ההנפקה והרישום למסחר חושף את הסכמי התגמול במניות של דודי ויסמן, מבעלי השליטה בקבוצת אלון, המחזיקה בשליטה בחברה האם דור אלון, בחברת האנרגיה אלון USA וכן ברשת הקמעונאית רבוע כחול.

מסתבר כי ההסכם מחודש ספטמבר אשתקד, בו המירה אפריקה ישראל את אחזקותיה בקבוצת אלון הפרטית לאחזקות בחברות הבנות הציבורית של הקבוצה איננו יחיד, וכי גם לויסמן קיים הסכם המרה דומה, שעודכן לאחרונה.

במסגרת הסכם זה 2.71% ממניות הקבוצה הנמצאות בבעלות ויסמן (בעבר 2%) ניתנות להמרה במניות של החברות הבנות דור-אלון ואלון USA. מניות אלו שוות כיום בשוק כ-72 מיליון שקל, ולויסמן האפשרות לבצע את ההמרה עד סוף שנת 2014.

זאת אינה האופציה היחידה אותה קיבל ויסמן, המכהן כנשיא ויו"ר דירקטוריון פעיל של דור-אלון. תמורת שירותי הניהול שלו קיבלה חברת ד.ב.ו, הנמצאת בשליטת דוד וברוריה ויסמן, אופציה לרכוש מקבוצת אלון 2.5% ממניות החברות הבנות דור-אלון ורבוע כחול, ששוויין בשוק כ-81 מיליון שקל. תשקיף אלון חיפושי גז איננו חושף את מחיר המימוש של האופציה.

קבוצת אלון היא חברת אחזקות הנמצאת בשליטת ביילסול (50.38%) וארגוני הקניות של הקיבוצים (46.9%), המחזיקה בפעילויות שונות בתחום האנרגיה והקמעונאות. בחברת ביילסול מחזיק ויסמן ב-19.8% מהון החברה, כאשר בן דודו, עוה"ד שרגא בירן, מחזיק ברוב המניות בחברה (79.4%).