דלק אירופה מתרחבת לצרפת: תרכוש תחנות דלק ב-230 מ' אירו

חתמה על הסכם בלעדיות למו"מ עם בריטיש פטרוליום צרפת לרכישת 416 מתחמי תדלוק

יצחק תשובה מרחיב את עסקיו ביבשת הישנה. דלק אירופה, חברה בת של קבוצת דלק שבשליטתו, הודיעה היום כי חתמה על הסכם בלעדיות ונתנה הצעה מחייבת לרכישת רשת תחנות הדלק של חברת בריטיש פטרוליום צרפת (BP), תמורת כ-180 מיליון אירו.

במסגרת העסקה הנרקמת בין דלק אירופה ל-BP צפויה דלק לרכוש כ-416 מתחמי תדלוק הכוללים חנויות נוחות, מכוני שטיפת כלי רכב ומתקני אחסון והפצה. העסקה צפויה לצאת אל הפועל במחצית השנייה של 2010 והיא צפויה להקנות לחברה אחזקה משמעותית ראשונה בצרפת. החברה נמצאת במו"מ עם בנקים זרים ליצירת מקורות המימון לעסקה.

דלק אירופה היא חברה בת פרטית של קבוצת דלק הפועלת בתחום מוצרי הדלק באירופה ועוסקת בשיווק מוצרי דלק ושמנים בתחנות תדלוק, בשיווק מוצרים קמעונאיים לחנויות נוחות והפעלת סניפי רשת מזון בבלגיה, הולנד ולוקסמבורג. החברה נוסדה ב-2007 לאחר שדלק רכשה משברון האמריקנית את פעילותה במדינות אלו תמורת 404 מיליון אירו. נכון להיום יש בידי החברה כ-850 תחנות תדלוק באירופה, ולאחר הרכישה יהיו בידיה כ-1250 תחנות.

ברטפלד:"ניצול היתרון לגודל"

עם השלמת העסקה עם BP, צפויה דלק אירופה להשקיע כ-50 מיליון אירו נוספים בפעילות הנרכשת, ובסך הכך 230 מיליון אירו, במסגרת התחייבויות קיימות וצפויות. הרשת אותה צפויה לרכוש דלק אירופה מכרה בשנת 2008 דלקים בהיקף של 1.4 מיליארד ליטר, ובמחזור כולל של כ-875 מיליון אירו.

אסי ברטפלד, מנכ"ל קבוצת דלק, התייחס היום לעסקה בשיחה עם "גלובס" ואמר כי "העסקה מתיישבת עם אסטרטגיית ההתרחבות של דלק אירופה באזור זה וניצול היתרון לגודל של החברה. צרפת היא המשך טבעי למדינות הפעילות ובהיבט האסטרטגי טענו תמיד שאם יהיו הזדמנויות ננצל אותן".