"לא לדאוג": מנכ"ל JP מורגן יקבל 17 מיליון דולר בונוס ל-2009

הבנק הדגיש כי הבונוס ינתן כאופציות וכמניות חסומות ולא במזומן ■ ג'יימי דיימון לא קיבל בונוס עבור 2008 אך גרף ב-2007 בונוס שמן של 27.8 מיליון דולר במזומן, מניות ואופציות

JP מורגן הודיע היום (ו') כי מנכ"ל הבנק, ג'יימי דיימון, יקבל 17 מיליון דולר בונוס עבור 2009. למרות העובדה כי דיימון הוביל את הבנק רבעון אחר רבעון לרווח בכל שלבי המשבר הנוכחי, הבונוס על 2009 מקומם אל מול "מלחמתו" של הנשיא אובמה וממשלו בבונוסים ובמענקי הענק של מגזר הבנקאות האמריקני.

JP מורגן , הבנק השני בגודלו בארה"ב, הדגיש בדיווח כי הבונוס ינתן כאופציות וכמניות חסומות ולא במזומן. דיימון עצמו נהנה משכר קבוע של כמיליון דולר בשנה והוא לא קיבל כל בונוס עבור שנת 2008. אין צורך לדאוג: דיימון הביא הביתה ב-2007 בונוס שמן של 27.8 מיליון דולר במזומן, מניות ואופציות.

דיימון, ביחד עם המנכ"לים של שאר הבנקים הגדולים בארה"ב, הגן על מדיניות התגמולים במגזר הפיננסי בפני ועדת הקונגרס לחקירת המשבר הפיננסי ב-13 בינואר השנה. טענתו המרכזית של דיימון הייתה כי המנהלים מקבלים את רוב התגמולים שלהם בצורה של מניות והם מחויבים להחזיק לפחות 75% מהמנות שהוקצו להם.

נזכיר כי JP מורגן הקצה לאחרונה סכום אגדי של כ-9.3 מיליארד דולר לשם תשלום בונוסים ותגמולים אחרים - סכום זה מספיק על מנת לשלם בונוס ממוצע של כ-378 אלף דולר לכל אחד מעובדי הבנק.