האינטרנט רע לעור הפנים

לקח מפרשת הפדופיל אבינועם ברוורמן: לצאת יותר החוצה ולשבת פחות מול המחשב

א. בכתבות הרבות שנעשו עם תפיסת אבינועם ברוורמן, הפדופיל מהמרכז לכאורה, מופיעה התמונה אותה נהג לשלוח לקורבנותיו. חתיך כזה בבריכה, חינני ושזוף. לא ברור מתי צולמה, אבל כשרואים לצדה את ברוורמן היום, הדבר הראשון שקופץ לראש למראה שני הצילומים הוא: כמה רע עושה האינטרנט לעור הפנים ולאסתטיקה בכלל.

גם כשאנחנו לוקחים בחשבון את הלילות הקשים בתא המעצר, כשאתה מסתכל בשתי התמונות של ברוורמן הן נראות כמו תמונות של ה"לפני" וה"אחרי" בפרסומות. היו שם חיים, עכשיו אין מי יודע מה. על פניו של ברוורמן נראים בפירוש אותותיה של תקופה ארוכה בחדר סגור מול מסך מחשב. יותר מהכול, הוא נראה כמו בן-ערובה. שיער ארוך, זקן, רזון, חיוורון, מבט כבוי, לא ממוקד. אפשר להבחין ביציבה לקויה, כמו גם בתוצאותיה של תזונה לא מאוזנת, ברפיון המדולדל של הלסת, במה שנראה כמו מחסור חמור בוויטמין D, אותו אנחנו סופגים מהשמש.

אני לא יודע איך נראה פדופיל - אלה באים בהרבה צורות, צבעים, גדלים ודגמים - אבל אני בהחלט יודע איך נראה מכור לאינטרנט. ככה זה נראה.

ואולי יהיה זה אחד מהשיעורים שנלמד מהפרשה הכאובה הזו, גם המבוגרים וגם הצעירים: לצאת יותר החוצה.

ב. זה אולי נראה לכם כמו שיעור שולי, אפילו דבילי, בטח ביחס לחומרה מסחררת הראשים של המעשים עליהם מדובר פה. אבל אולי לא. כי דבר אחד לימד אותנו העבר: כל השיעורים האחרים שאותם מנסים ללמד אותנו מאז נתפס ברוורמן - על גלישה בטוחה ומעורבות הורים ורגולציה ואכיפה וכל זה? לא נעים לי לאכזב, אבל כל הדברים האלה לא הולכים לקרות.

כרגע כולם בעניין, אבל זה יירגע. בסופו של עניין הפדופילים יחזרו, למשטרה לא יהיו יותר תקציבים ולא כוח-אדם, מפעילי האתרים ימשיכו בשלהם, למורים לא יהיה יותר מושג, גם לא למערכת החינוך, להורים לא יהיו יותר אנרגיות לשבת עם הילדים בצ'טים, החוקים לא יחוקקו ואם יחוקקו לא ייאכפו, והילדים יחזרו להתנהג כמו ילדים.

כבר שנים שנושא הגלישה הבטוחה עולה ויורד מסדר היום, ושום דבר לא נהיה יותר בטוח - בטח לא הגלישה.

הלוואי ואני טועה, אבל כבר היינו בסרט הזה לצערנו. אז אולי לצאת קצת יותר החוצה זה לא רעיון כל-כך רע אחרי הכול. לפחות יש שם ויטמין D.

ג. ומהמראה של האינטרנט לקצת צלילים, כמו שאמרו פעם ברדיו. איך עושה כלב? הב הב. איך עושה פרה? מו. איך עושה אינטרנט? כתבת של ה-BBC נכנסה בשבוע שעבר אל אחד מקודשי הקודשים של האינטרנט, חוות השרתים המרכזית של הרשת, בניין גדול בקליפורניה שדרכו עוברת כל תעבורת הדוט.קום בעולם, 80 מיליון אתרים. אחת מ-13 חוות שרתים גדולות בעולם. הכתבה, קישור למטה, עסקה בסוגיות אבטחה ורגולציה, אבל לרגע אחד יפה שתקה הכתבת ונתנה לנו לשמוע איך עושה אינטרנט. הרבה רעש עושה האינטרנט. יותר מהכול, הוא נשמע כמו אוקיינוס.

http://www.guardian.co.uk/technology/video/2010/feb/05/aleks-krotoski-virtual-revolutions

זה חלק מסדרת כתבות נהדרת "המהפכה הוירטואלית" שמאוד כדאי לכם לראות: http://www.bbc.co.uk/virtualrevolution/