הפיטורים בקומברס: תקצץ 5% מכוח-האדם - 225 עובדים

ל"גלובס" נודע כי החברה חיכתה עם התחלת הפיטורים ליום שני, אז גם שלוחות החברה בעולם מתחילות את שבוע העבודה ■ קומברס מעסיקה בעולם כ-4,500 עובדים, ובישראל כ-2,000-2,200 עובדים

מהלך הפיטורים בחברת קומברס יוצא לדרך. ל"גלובס" נודע כי החברה, שרק לפני 4 ימים פירסמה את דו"חותיה הכספיים לראשונה זה 4 שנים, מתכוונת לקצץ 5% ממצבת כוח האדם של החברה בארץ ובעולם - שמסתכמים בכ-225 עובדים.

החברה מעסיקה בעולם כ-4,500 עובדים, ובישראל כ-2,000-2,200 עובדים. כן נודע ל"גלובס" כי החברה חיכתה עם התחלת הפיטורים ליום שני, אז גם שלוחות החברה בעולם מתחילות את שבוע העבודה.

כזכור מנכ"ל החברה, אנדריי דהן, כתב לעובדי החברה עם תחילתה של השנה הפיסקאלית החדשה בקומברס "במהלך 2009, חלקתי עמכם אתגרים והתמודדנו עם סביבה כלכלית עולמית קשה והשפעותיה על תעשיית התקשורת האלחוטית". "בספטמבר האחרון הבחנתי בכך שהעסקים שלנו טרם התייצבו, אך היו כמה סיבות טובות לתקווה שהמצב ישתפר עד סוף 2009. אנו רואים כיום יותר ויותר סימנים חיוביים".

דהאן ציין לחיוב את השיפור בצבר ההזמנות של החברה ברבעון האחרון וכתב לעובדים: "אנו מקווים שהמומנטום הזה יימשך לאורך 2010. אנו צופים גידול בצבר ההזמנות השנה, בהשוואה ל-2009".

אך לאחר שפיזר מעט אופטימיות, דהאן טיפל בסוגיה הבוערת ביותר: "הנהלת קומברס מגבשת כעת יוזמות לשיפור מבנה החברה", כתב דהאן. "קיבלנו החלטה קשה לצמצם את הוצאות התפעול שלנו, כולל פיטורי עובדים, ב-5% במהלך השבועות הקרובים. על מנת להבטיח את הצלחתה של קומברס בעתיד, חיוני שנייצב את יכולתנו לייצר תזרים מזומנים חיובי ועקבי, וברמה כזו שהוא יספק לנו את היכולת להשקיע בהזדמנויות הנקרות בפנינו".