מדוע זינקה 'דור אלון' הבוקר?

מי שרכש מניות אתמול יכול לספוג עד 36.8% ירידה בה מחר ועדיין - להרוויח

מניית דור אלון זינקה היום (ב') ב-47% במחזור מסחר ענק, של 40 מיליון שקל, בניגוד למגמת הירידות שאפיינה היום את השוק. הזינוק הגיע מאחר שהיום חל יום האקס בחלוקת מניות "אלון חיפושי גז" כדיבידנד בעין למשקיעי דור-אלון, כך שעם פתיחת המסחר נסחרה מניית דור-אלון ללא האחזקה (3.8%) במאגר הגז "תמר", שהועברה ישירות למשקיעים.

אמש ירדה מניית דור-אלון ב-5% בעקבות כישלון הנפקת "אלון חיפושי גז" ביום חמישי, וציפיות המשקיעים הן כי עם פתיחת המסחר מחר במניות החברה החדשה, שוויה יהיה נמוך מ-770 מיליון שקל, השווי שלפיו היא הונפקה.

שווי 550 מיליון שח לאחר הפיצול

בעקבות הירידה אמש ירד שוויה של דור אלון ל-1.32 מיליארד שקל, המשקף ליתר פעילותה של דור-אלון שווי של 550 מיליון שקל.

פעילות דור-אלון, לאחר הפיצול, כוללת הפעלת 180 תחנות דלק, 120 חנויות נוחות (לא כולל חנויות AM:PM) שיווק דלק סילוני ועוד, ושווי זה בניכוי חוב נמוך משמעותית מהשווי בו נסחרות שתי חברות הדלק האחרות, גרנית הכרמל (בעלת סונול) ודלק ישראל, בניכוי פעילותן שאיננה בתחום הדלקים (גרנית מחזיקה מלבד סונול גם בפעילות התפלת מים ובחברת הצבעים טמבור, ואילו בבעלות דלק ישראל מתקני פי-גלילות, שנרכשו מהמדינה בשנת 2007 ב-800 מיליון שקל).

המשקיעים שחששו הפסידו

המצב שנוצר אפוא בימים האחרונים הוא שהמשקיעים במניות דור-אלון חששו שייווצר להם הפסד במניות "אלון חיפושי גז", מה שהוביל לירידות השערים בדור-אלון טרם הפיצול, והוריד גם את שוויה של פעילות הדלקים של דור אלון לשווי נמוך.

היום התברר שמי שרכש את מניות דור-אלון אתמול עשה עסקה מצוינת, שכן לאחר הזינוק היום, יכול מי שרכש את המניות בשוק לספוג ירידה של 36.8% במניות אלון חיפושי גז, ועדיין להיות ברווח על השקעתו הכוללת, טרם הפיצול.

מחר, כאמור, יחל המסחר במניות אלון חיפושי גז, ולמרות הצפי שמחיר המניה יירד לעומת המחיר בהנפקה, עדיין לא סביר שהירידה תגיע לשיעור של 36.8%, שכן שווי זה ישקף למאגר תמר שווי של כ-12 מיליארד שקל, נמוך משמעותית לעומת שווי המאגר הגלום במניית ישראמקו.

לאחר העלייה היום, נסחרת מניית דור-אלון לפי שווי 810 מיליון שקל.