מריל לינץ' מרוצה מההנהלה והאסטרטגיה החדשה בבנק הפועלים

הבנק מתכוון להתמקד בגידול בשוק המקומי ולעצור את התרחבותו בחו"ל ■ מתכוון לפתוח 30-40 סניפים חדשים בישראל ולהכשיר את העובדים בהם ממצבת כוח-האדם הקיימת ■ מריל לינץ' שומר על המלצת "קנייה" למניה

"הנהלה חדשה, אסטרטגיה חדשה - אין הפתעות" אומר האנליסט מיכה גולדברג מבנק אוף אמריקה מריל לינץ' לאחר פגישה עם הנהלת בנק הפועלים ממנה יצא אופטימי כשהוא מזהה כי צוות ההנהלה החדש של בנק הפועלים בראשותו של המנכ"ל ציון קינן מחוייב להצעיד את הבנק לרמות הרווחיות שרשם לפני פרוץ המשבר, לשקם את אמון המשקיעים ולשפר את השקיפות.

ההנהלה החדשה מתכוונת להתמקד בשוק המקומי בעוד שאסטרטגיית ההתרחבות הבינלאומית של הבנק - נעצרה. האנליסט מניח כי הבנק לא ירחיב את פעילות המיזוגים ורכישות בעתיד הנראה לעין. במקום זה מעריך האנליסט כי אסטרטגיית ההתרחבות של הבנק בזירה הבינלאומית תיהיה צמיחה אורגנית דרך הפעילות ה-GWM של הבנק. האנליסט מדגיש כי פעילות הבנק בטורקיה כלולה במיקוד האסטרטגי של הבנק ובה עשוית להתבצע רכישות מינוריות.

ללא אסטרטגיית התרחבות בינלאומית, מאמין האנליסט כי הצמיחה של פועלים תדורבן ע"י פעילות אגרסיבית יותר בשוק המקומי. ההנהלה שמה לה למטרה להגדיל את נתח השוק של הבנק (המצוי מתחת לממוצע הקיים בשוק הישראלי) בתחום הקמעונאות (SME) והמשכנתאות בהם חלקו עומד על כ-25% לעומת סך פעילות הבנק המסתכמת בנתח של 33% מענף הבנקאות המקומי, כאשר הבנק מתכוון לפתוח 30-40 סניפים חדשים. עם זאת הנהלת הבנק טוענת כי אין בכוונתה להגדיל את מצבת כוח האדם בבנק, אלא להכשיר עובדים קיימים.

בנק הפועלים נותר הבנק המועדף בישראל על כלכלני בנק אוף אמריקה מריל לינץ' והמלצתם נותרה "קנייה" כפי שהיתה ב-19 בינואר ומחיר היעד 20.8 שקל. במריל לינץ' ביצעו התאמה להעלאת דרישות ההון ולירידה בתיאבון לסיכון וצופים כעת כי ה-ROE (התשואה על ההון העצמי) תישאר מתחת לרמה של 13%-14% במהלך השנתיים הקרובות. האנליסט מניח כי הבנק יהינה באופן ניכר ממדיניות העלאת הריבית הצפויה בתקופה הקרובה בישראל.