גידול של 63% במספר ההומלסים בירושלים

כך עולה מדו"ח מסכם של אגף האכלוס בחברת "פרזות" - החברה הממשלתית עירונית לשיכון ירושלים

מדו"ח מסכם של אגף האכלוס בחברת "פרזות" - החברה הממשלתית עירונית לשיכון ירושלים - עולה כי בשנת 2009 חל גידול במספר הבקשות לסיוע בדיור בירושלים.

מדו"ח החברה עולה כי בעוד שבחודשים ינואר-דצמבר 2008 טופלו 1,432 בקשות במסגרות השוטפות (לא כולל מאות התיקים שטופלו בוועדות השונות), הרי שבשנת 2009 טיפלה חברת "פרזות" ב-1,533 בקשות של סיוע בתחום הדיור שהובאו לדיון - גידול של 7% מהתקופה המקבילה אשתקד. הדו"ח אף חושף קפיצה חדה של 63% במספר דרי הרחוב בעיר: 59 דרי רחוב שטופלו בשנת 2009 על ידי אגף האכלוס של "פרזות", לעומת 36 מקרים בשנת 2008.

במקביל, מגלה הדו"ח כי מדי חודש ישנם מאות פניות למוקדי המידע והסיוע של אגף האכלוס ב"פרזות", בנושאי מידע וזכויות.

הבקשות לסיוע בשכר דירה ולדיור בדיור הציבורי מוגשות ע"י משפחות ויחידים במצב כלכלי קשה, משפחות חד הוריות, עולים, קשישים, נכים, דרי רחוב, פגועי נפש ועוד. "פרזות" ממונה מטעם משרד הבינוי והשיכון ועיריית ירושלים על הדיור הציבורי ועל מנגנוני הסיוע למחוסרי דיור וזכאים כאשר לרוב מדובר על סיוע בשכר דירה ובמקרים הקשים אף ניתנת זכאות לדיור ציבורי.

מדו"ח פרזות עולה גם כי קיים מחסור חמור בדירות עבור משפחות הממתינות לדיור ציבורי. רשימת ההמתנה כוללת למעלה מ-200 משפחות הנזקקות לדיור באופן מיידי מתוכם למעלה מ-20 זכאים נכים הרתוקים לכיסאות גלגלים הנזקקים לפיתרון דיור המתאים לצרכים המיוחדים שלהם.

מנכ"ל "פרזות" גלעד בר-אדון אומר כי הנתונים הקשים מצביעים על העובדה המרה שההתאוששות במשק מדלגת על קבוצה גדולה של משפחות ויחידים. "ניתן לראות את המגמה הברורה בה יותר ויותר משפחות נופלות בחורי הרשת החברתית. מערכת התמיכות שהחזיקה חלק מהמשפחות מעל המים בעקבות המשבר האחרון קוצצה וידינו ב'פרזות' עמוסות בעבודה יותר מתמיד".

"פרזות" הינה חברה עירונית ממשלתית הממונה מטעם משרד הבינוי והשיכון ועיריית ירושלים על הדיור הציבורי ועל מנגנוני הסיוע למחוסרי דיור וזכאים בירושלים. בנוסף החברה מנהלת מספר בתי דיור גיל הזהב המיועדים לאוכלוסיה חסרת דיור, פרויקטים להתחדשות עירונית (פינוי בינוי) בירושלים, תכנון וביצוע הרחבות דיור, תמ"א 38 ופרויקטים נוספים.