נקסטקום נכנסת לתחום הסולארי; בידיה צבר של כ-90 מ' ש'

על פי הערכות, הפעילות החדשה כבר סיפקה לחברה הכנסות של כ-20 מיליון שקל

חברת תשתיות התקשורת והחשמל נקסטקום נכנסה לתחום התשתיות הסולאריות באמצעות חברה בת חדשה, נקסטקום אנרג'י. זו צפויה לעסוק בהמשך גם בתחומים נוספים של אנרגיה חלופית, כמו רוח וגז.

על פי הערכות בתעשייה, הפעילות החדשה כבר סיפקה לחברה הכנסות של כ-20 מיליון שקל וצבר הזמנות של כ-90 מיליון שקל נוספים, לאחר שהקימה עשרות מערכות קטנות (בהיקפי ייצור של 50 קילוואט) עבור היזמים המובילים בארץ בתעשייה הסולארית הצעירה. מחירה של מערכת קטנה הוא כ-800 אלף שקל בממוצע.

נקסטקום, בשליטת גיא ישראל, הוקמה לצורך פריסת תשתיות הכבלים בארץ והונפקה בת"א ב-2006, כשבעליה מעריך כי תסיים את השנה ברווח של 10 מיליון שקל. אלא שבאותה שנה "נחתך" הרווח ב-40%, וברבעון הראשון של 2007 היא אף עברה להפסד.

גם היום, אחרי שחזרה לרווחיות, נמוך מחיר המניה בכ-20% ממחיר ההנפקה ומשקף לה שווי של 38 מיליון שקל. ב-2008 גלגלה נקסטקום כ-220 מיליון שקל והציגה רווח נקי של פחות מ-2 מיליון שקל. בינואר-ספטמבר 2009 עמד הרווח שלה על כ-1.5 מיליון שקל. תחום הפעילות החדש צפוי להכפיל את המחזור של החברה, בהתחשב בכך שרק מפעילות של כחצי שנה רשמה כבר צבר שמוערך כאמור בכ-90 מיליון שקל.