הסנקציות על איראן עולות שלב: נמל התעופה בטהראן על הכוונת

פקידי ממשל מבהירים: הכוונה היא לתקוע טריז בין משמרות המהפכה, האחראים על המאמץ הגרעיני, לבין העם ■ נמל התעופה, בנקים ונכסים אחרים נמצאים בשליטת המשמרות ■ הערכות: בלי תמיכת סין הסנקציות לא ינשכו

ממשל אובמה מגבש עתה סנקציות שיכוונו לנכסים של משמרות המהפכה, לרבות בנקים, נמל-התעופה של טהראן ונכסים אחרים בשליטת המשמרות. המטרה היא לתקוע טריז בין משמרות המהפכה, המכוונים את המאמץ הגרעיני של איראן, לבין העם האיראני. כך אמרו פקידי ממשל המצוטטים היום (ד') ב"ניו יורק טיימס".

רשימת הסנקציות תיכלל בהחלטה עתידית של מועצת הביטחון, שתנקוב בשמות חברות ספציפיות ורשתות הנכסים בשליטת המשמרות. הממשל מקווה שמאמץ "שיטתי" של או"ם יגדיל משמעותית את הלחץ על משמרות המהפכה, שנהפכו, לדברי פקיד בכיר בממשל, למעמד המיוחס באיראן.

המטרה היא להגדיל את עלויות עשיית העסקים עם איראן במידה כזו שתניע את אלה שעושים עמה עסקים לחדול מכך, אומר הטיימס. החלטות קודמות של מועצת הביטחון כוונו נגד קומץ בכירים בתכנית הגרעינית של איראן, לרבות האדם שמנהל את תכנית המחקרים הצבאיים בשביל משמרות המהפכה. אך יזמת הסנקציות המתוכננת של הממשל תנקוב בשמות של עשרות, אם לא מאות, חברות שיוסמנו כמטרות.

הנשיא ברק אובמה אמר אמש, במסיבת עיתונאים, כי ארה"ב מגבשת עתה מערכת משמעותית של סנקציות שתוכיח לאיראנים עד כמה הם מבודדים מהקהילה הבינלאומית. הוא אמר, כי מלאכת הכנת הסנקציות תושלם בתוך כמה שבועות.

אך הטיימס מציין, כי בלי תמיכת סין ורוסיה הסנקציות המתוכננות לא ינשכו, גם אם ינוסחו באופן החריף ביותר. פקידי ממשל מאמינים, כי הסנקציות יזכו בתמיכה של רוסיה, אך בשלב זה אין שום ודאות שסין תסמוך ידה על יזמת הסנקציות החדשה.