מה ירוויחו המשווקים מגוגל באזז?

השקת גוגל באזז באה בהמשך למאבק עם פייסבוק. מה יכולים המשווקים להרוויח?

הקרב בין גוגל לפייסבוק מתחמם: גוגל מרימה פלטפורמה חברתית על שירות Gmail שתתחרה בפייסבוק ובטוויטר. אבל מה כל זה צריך להגיד למשווקים?

האינטרנט מומצא בימים אלה מחדש, ומי שמוביל את המהפכה הן שתי ענקיות חדשות, מגובות בקצת עזרה מהוותיקות: גוגל (עם קצת עזרה מ-YouTube) ופייסבוק (עם קצת עזרה ממיקרוסופט). איך כל זה משפיע על עולם השיווק? אז זהו - שההשפעות הן מרחיקות-לכת, גם אם לא הכול ברור כרגע.

גוגל הפכה ממנוע חיפוש פשוט וחכם למעצמה של ממש. Gmail נרשם תוך זמן קצר כסיפור הצלחה, וגוגל משיקה אחת למספר חודשים שירות חדש: גוגל מפות, גוגל חדשות, Picasa, גוגל Earth, דפדפן הכרום, גוגל Wave ועוד. בשורה התחתונה, גוגל ממפה וממציאה עוד ועוד כלים כדי להשאיר את הגולש בסביבה הגוגלית.

מהצד השני נמצאת פייסבוק שהחלה את דרכה כרשת חברתית, אבל מהר מאוד מינפה את נוכחות הגולשים והפכה להיות כלי תקשורת רב-עוצמה - סוג של מערכת ההפעלה של האינטרנט. פייסבוק הפכה תוך זמן קצר למסמך "אנושי" הממפה למעשה את האנושות כולה.

עם זאת, פייסבוק מבינה שאפשר יותר, והיא עושה היום הכול כדי להשאיר את הגולשים בסביבה שלה: רוצים לדבר עם חברים - קבלו מסנג'ר. מיילים? אין בעיה - יש תיבת מסרים, והשמועות אומרות שהיא גם עובדת על שירות מיילים בדומה ל-Gmail. קהילות? בפייסבוק יש קבוצות ודפי מעריצים - בעצם כל פרופיל הוא סוג של קהילה הסובבת סביב עמוד. חיפוש? חיפוש?! כאן מתחיל בדיוק החשש של גוגל.

פייסבוק מכילה מידע עצום מ-400 מיליון המשתמשים שלה, והיא מבינה שזהו מאגר מטורף שכל מה שצריך זה רק לאנדקס את החומרים ולהציג אותם. כאן בדיוק מתחילה גוגל להזיע ולהשיק באיחור אופנתי פלטפורמה חברתית שתתחרה בפייסבוק ובטוויטר: Google Buzz. משתמשי Gmail יוכלו לעדכן סטטוסים ולעקוב אחר חבריהם.

פייסבוק כאן בשביל להישאר, וכפי שהאינטרנט חייב משווקים למצוא דרכים חדשות לשיווק ולתמהיל שיווק - כך פייסבוק וגוגל והשילוב ביניהם מחייב אותנו ללמוד את פייסבוק ואת דרכי ההפצה החברתיים ולפתח את כישורי השיווק באמצעים המתפתחים בעוגת השיווק.

הכותב משמש כמנכ"ל חברת האינטראקטיב Twisted, המתמחה בשיווק ברשתות חברתיות