גואל רצון טוען לחפותו: "ליטוף קטינות אינו אונס"

כחודש לאחר מעצרו, רצון - המואשם בעבירות מין ושיעבוד - טוען כי החוקרים איימו עליו וכי הוא עדיין אינו מבין מדוע נעצר ■ כתב האישום נגדו יוגש ביום ראשון הקרוב

כחודש עבר מאז נעצר גואל רצון בחשד לביצוע עבירות מין ושיעבוד שביצע בנשים, חלקן קטינות. לראשונה, רצון מנצל את ההמולה התקשורתית שנוצרה סביב חשיפת הפרשה כדי לשלוח מסר עם ביקורת על עבודת המשטרה והחוקרים.

האיש בעל 32 הנשים הגיע הבוקר (ד') לבית המשפט השלום בתל-אביב, שם נערך דיון נוסף בעניינו.

לדברי רצון, הוא עדיין אינו מבין מדוע נעצר, כיוון שלמיטב הבנתו "ליטוף אינו נחשב אונס". עוד ציין רצון כי החוקרים איימו עליו במהלך החקירה, אולם הוא סירב לפרט עוד בנושא.

בתום הדיון בעניינו ציינו בפרקליטות כי כתב האישום נגד רצון יוגש לבית המשפט ביום ראשון הקרוב. השבוע ציינו במשטרה כי "קיימת תשתית ראייתית להגשת כתב אישום נגדו".

במשטרה צפויים לבקש בנוסף להמשיך את מעצרו של רצון, החשוד בביצוע עבירות מין ובהחזקה בתנאי עבדות. היום צפויה להסתיים מכסת הימים בו ניתן להשאיר את רצון על-פי החוק במעצר, ואם הפרקליטות לא תגיש נגדו כתב אישום בתוך 30 הימים המוקצבים להם בחוק - יצטרכו החוקרים להגיש בקשה ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, שיורה על המשך מעצרו לצורכי השלמת החקירה.

בנו של רצון, יגאל הגיע השבוע לדיון בעניין אביו ואמר לעיתונאים: "השמיעו לי את אבא מדבר שיחות ארוטיות עם אחת הבנות, הם רוצים להשתיק אותי, אך לא יצליחו לעשות זאת". לדבריו, "יש לאבא הרבה מאוד תומכים, והם רוצים שאף אחד לא יתמוך באבא".

הנשים משתפות פעולה

בעוד חקירתו של רצון נמשכת, מתחילות חלק מנשותיו להתפכח ולשתף פעולה עם המשטרה. גורם במשטרה סיפר בשבוע שעבר לחדשות 2 באינטרנט כי "חלק מהבנות מבקשות להסיר את הקעקוע עם דיוקנו ושמו של רצון מגופן, והן משתפות פעולה באופן מלא בחקירה. הנשים מדברות על העבירות שביצע רצון", הוסיף הגורם במשטרה, "אם כי עדיין לא קל להן לפקפק במעשיו ולהטיל בו דופי".

בימים האחרונים נפגשו חלק מהנשים עם בני משפחותיהן בפעם הראשונה מאז המעצר בשבוע שעבר, במפגש שהיה מלווה על-ידי חוקרי משטרה. "גם החוקרים המנוסים ביותר התרגשו מאד למול המעמד המרגש", הוסיפו במשטרה.

חלק מנשותיו של רצון התעקשו להודות לכלי התקשורת על חשיפת הפרשה ולאנשי הרווחה שמטפלים בהן במסירות רבה. מהצד השני, חלק מנשותיו של רצון ממשיכות לתמוך בו בחקירה ונמנעות מלחשוף פרטים שעשויים להפליל אותו בעבירות המיוחסות לו.