נציגות מחזיקי האג"ח של אנגל משאבים תומכת בהצעה של אוריגו

גבי טרבלסי על ההצעה של קבוצת טאגור-אקרמן: "תוספת של 5 מיליון שקל של להון העצמי שולית לחלוטין" ■ חברת הנדל"ן מקבוצת אזורים חייבת כיום 260 מיליון שקל למחזיקי האג"ח שלה

נציגות מחזיקי האג"ח של אנגל משאבים הביעה את תמיכתה בהצעה של קרן המנוף, אוריגו, לרכישת השליטה בחברה במסגרת הסדר חוב. אוריגו שבראשה עומד רו"ח גבי טרבלסי, אמורה להזרים 40 מיליון שקל תמורת 51% ממניות אנגל משאבים, ובנוסף להעמיד קו אשראי של 40 מיליון שקל. לפני אוריגו זכו במכרז לרכישת השליטה בחברה קבוצת משקיעים בראשות חיים אסיאג, איתן לירז וגיא מיוחס.

מאבק השליטה כעת מתנהל מול קבוצת משקיעים בראשות חברת טאגור, הנמצאת בשליטת עופר ליברזון והכשרת היישוב, קרן ההשקעות הבינלאומית פטרון, וקבוצת יוסי אקרמן, שהוא משקיע יהודי מאנגליה. הקבוצה הגישה הצעה לרכישת 51% ממניות אנגל משאבים תמורת 45 מיליון שקל.

גבי טרבלסי, אמר היום ל"גלובס" כי "אין כל הבדל בין ההצעות שלנו לבין זאת של טאגור. התוספת שלהם של 5 מיליון שקל להון העצמי שולית לחלוטין במכלול הכולל, הרי יש לחברה מאזן של מעל מיליארד וחצי שקל, כך שאין כאן פרמיה".

מנגד עו"ד רנן גרשט, המייצג את הקבוצה המתחרה, אמר היום ל"גלובס": "ההצעה של אוריגו (40 מיליון שקל) מותנית בבדיקת נאותות והם יכולים אפילו להוריד את המחיר ל-20 מיליון שקל לפי סעיף התאמות. לעומת זאת אנו מציעים 45 מיליון כאשר התמורה המינימאלית אחרי התאמות היא 30 מיליון שקל, גבוה ב-50% מההצעה המינימאלית של אוריגו. בהצעה של אוריגו יש גם פתח מילוט במחיר נמוך מההצעה שלנו ובנוסף אנו מתחייבים לפרוע 10 מיליון שקל אג"ח במזומן".

אנגל משאבים, הפועלת בעיקר במזרח אירופה, חייבת כיום 260 מיליון שקל למחזיקי האג"ח שלה, המיוצגים על ידי משרד עורכי הדין קליר-בנימיני, ובנוסף היא חייבת 50 מיליון שקל לחברה האם שלה, אנגל אירופה. כל החברות המשתייכות לקבוצת אנגל (כאמור בשליטת אזורים) אינן עומדות בהחזר החובות בזמן לנושים, ונמצאות במצב קשה נוכח החשיפה של הקבוצה להשקעות נדל"ן במזרח אירופה.

מהכשרת הישוב נמסר כי "איננו נמצאים בעמדה ניהולית כזו או אחרת בחברת טאגור ואף אחד לא התייעץ איתנו בקשר להצעה האמורה".