אסיפה סוערת בפלג ניא: "עסקאות בעלי עניין לא דווחו כנדרש"

כך טענו אתמול המשתתפים באסיפה קרנות המנוף מסרבות להשקיע בחברה שנקלעה לקשיים ■ ביומיים האחרונים זינקה המניה בכ-50%

מלחמת ההישרדות של פלג ניא , חברת רהיטי המתכת שבשליטת אריה פרס, פלה שפירא ואריה פאשה, נמשכת. ל"גלובס" נודע, כי קרנות המנוף אוריגו ו-KCPS סירבו להשקיע בחברה, שפרנסתן של 230 משפחות תלויה בהצלתה. לאחרונה דווח כי מחזיקי האג"ח מנהלים מו"מ להסדר חוב וצירוף של משקיע לפלג ניא.

מ-KCPS נמסר היום כי "קרן המנוף אינה מתייחסת לעסקאות אותן היא בודקת".

באסיפת בעלי מניות סוערת שהתקיימה אתמול, הועלו טענות קשות נגד הנהלת החברה ובעלי השליטה בה על ידי עו"ד אסף ברם, המייצג 10% מבעלי המניות. "פלג ניא לא דיווחה כפי שצריך על עסקת בעלי עניין, במסגרתה היא שוכרת נכס מבעלי השליטה ביבנה, וגם לא לגבי רכישה ומכירה של מניות על ידם", טען עו"ד ברם.

בסוף האסיפה אושרו דמי ניהול לחברה חיצונית שנמצאת בשליטת אריה וצביה פאשה, המחזיקים גם ב-11% ממניות פלג ניא, וזאת על אף התנגדותם של חלק קטן מהמשקיעים. באופן חריג ומפתיע זינקה מניית החברה לאחר האסיפה ב-34.3%, והיום עלתה ב-18%.

הטענות על אישור לא תקין של עסקאות בעלי עניין הועלו לפני מספר חודשים על ידי עו"ד ברם, והתשובה שקיבל בזמנו בכתב מהחברה הייתה: "יתכן והמלל בדוח התקופתי אינו מנוסח באופן מדויק". היום אמר ל"גלובס" עו"ד חיים סאמט, המייצג את פלג ניא, כי "ברם מנסה בדרכים לא נאותות להפעיל לחץ על החברה. אם יש למשקיעים שהוא מייצג טענות, שילכו לבית המשפט".

הפסדים וירידה בהזמנות

פלג ניא נקלעה לקשיים, כאשר מאז הרבעון השלישי של 2008 ועד היום חלה ירידה משמעותית בהיקף ההזמנות שהיא מקבלת מלקוחותיה בכל תחומי פעילותה, ובעיקר במגזר הריהוט והעיצוב.

את תשעת החודשים הראשונים של 2009 היא סיימה בירידה של 33% בהכנסות, ל-53.6 מיליון שקל, ובשורה התחתונה רשמה החברה הפסד של כ-10 מיליון שקל. זאת, לעומת הפסד של 4.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה. רואי החשבון של החברה צירפו הערת "עסק חי" לדוחותיה, בהביעם חשש לגבי עתידה, מאחר שאינה עומדת באמות מידה פיננסיות כלפי נושיה.

לפלג ניא התחייבויות של כ-100 מיליון שקל וגירעון של 36.3 מיליון שקל בהון החוזר. על רקע ההידרדרות במצבה, הפחיתה S&P מעלות את דירוג האג"ח של החברה באוקטובר האחרון מ-B ל-CC, הנחשבת לרמה הנמוכה ביותר.

החברה הנפיקה בפברואר 2007 אג"ח צמודת מדד בהיקף של 60 מיליון שקל, בריבית של 5% בלבד (המשולמת במארס ובספטמבר). קרן האג"ח עומדת לפירעון בחמישה תשלומים שנתיים שווים, מהחודש הבא ועד 2014 בכל חודש מארס, אך החברה אינה יכולה לעמוד בהחזר מלוא החובות בזמן.