בן-זאב: "ירידה בביקוש לטויוטה תוביל לגידול בנתח דלק רכב"

מנהל המחקר בכלל פיננסים ברוקראז': "דלק רכב צריכה להיות מניית עוגן בתיק ההשקעות" ■ "חברה מצוינת, מובילת שוק, מנוהלת היטב, רווחית ומחלקת דיבידנד גבוה" ■ מעלה את ההמלצה ל"תשואת יתר"

יובל בן זאב מכלל פיננסים ברוקראז' מעלה היום (א') את המלצתו למניית דלק רכב מ"תשואת שוק" ל"תשואת יתר" ואת מחיר היעד מ-50 שקל ל-55 שקל למניה, כ-20% מעל למחיר השוק היום. "להערכתנו, דלק רכב צריכה להיות מניית עוגן בתיק ההשקעות לטווח הארוך. דלק רכב היא חברה מצוינת, מובילת שוק, מנוהלת היטב, רווחית ומחלקת דיבידנד גבוה".

בן זאב מציין שמחיר היעד מבטא מכפיל רווח 11.5 ל-2010, תוך שהוא מעריך כי השוק כולו עומד בפני צמיחה.

לדברי האנליסט, שנת 2009 היתה שנה טובה לדלק רכב, ובעניין זה - הדגש הוא לאו דווקא על הרווח הצפוי להסתכם בכ-410 מיליון שקל, אלא דווקא בכל הקשור לחיזוק הקשר עם היצרן (מאזדה לא הקטינה רכישות), עם הלקוחות (חברות הליסינג קיבלו מימון) ובשמירה על הובלת המותג.

בן זאב מציין עוד כי בשנת 2009 נמכרו בישראל 172 אלף מכוניות חדשות, בהשוואה ל-194 אלף מכוניות ב-2008 ו-191 אלף מכוניות ב-2007. במחצית השניה של 2009 נמכרו בישראל 95 אלף מכוניות חדשות, מה שמבטא קצב מכירה שנתי של כ-190 אלף מכוניות חדשות. "להערכתנו, בשנת 2010 נהיה עדים למכירות רכב של 190-200 אלף מכוניות, כאשר מגמת הביקוש בשוק לשנים הבאות צפויה לעבור את רף ה-200 אלף מכוניות", אומר האנליסט.

בכלל פיננסים סבורים כי דלק רכב עשויה ליהנות מחולשת טויוטה. "המותג טויוטה נהנה מתדמית חזקה ביותר - תדמית שכל פגיעה בה עלולה להיות מתורגמת לפגיעה בביקוש. טויוטה היא המותג הניצב במקומות 2/3 בטבלת המכירות בשנים האחרונות וכל ירידה בביקוש לטויוטה תוביל לגידול בנתח השוק של דלק רכב במותגים פורד ו/או מאזדה", מציין בן זאב.

לדברי בן זאב, שינוי שיטת חישוב שווי לצרכי מס משחקת לידי החברה שהעלתה את מחירי הרכב בתחילת השנה בכ-4%. "להערכתנו, אם שערי החליפין ינועו לרעת החברה, זו לא תהסס להעלות שוב את המחיר תוך שהיא נשענת על עוצמת המותג".

לבסוף, האנליסט צופה שדלק רכב תציג רווח נקי של כ-110 מיליון קל ברבעון הרביעי, ומציין כי ברבעון זה מכרה החברה כ-12 אלף מכוניות, בהשוואה לכ-4,200 בלבד ברבעון המקביל. אשר לדיבידנד, הצפי הוא לכ-100 מיליון שקל, 1.1 שקל למניה, כ-2.5% תשואת דיבידנד רבעונית.