אורי פז צפוי להתמנות לתפקיד סגן יו"ר פעיל בבנק ירושלים

בתגובה מדובר בעלי השליטה בבנק - משפחת שובל נמסר כי "מתנהלים מגעים להגעתו של פז אך לא סוכם דבר; פז צפוי להיות סגן יו"ר פעיל שיעסוק באסטרטגיה הקמעונאית של הבנק"

אורי פז צפוי להתמנות לתפקיד סגן יו"ר פעיל בבנק ירושלים . תפקיד חדש שנוצר במיוחד עבורו. משא ומתן בין פז, לשעבר בכיר בבנק הפועלים לבין הבנק, נמצא בעיצומו. בנק ירושלים בבעלות משפחת שובל והדמות המובילה בהתנהלותו היא גידי שובל בנו של זלמן שובל.

מנכ"ל הבנק אבי בזורה, אף הוא יוצא בנק הפועלים, לא היה מודע לשיחות עם פז. בתגובה מדובר בעלי השליטה משפחת שובל נמסר כי "מתנהלים מגעים להגעתו של פז אך לא סוכם דבר. פז צפוי להיות סגן יו"ר פעיל שיעסוק באסטרטגיה הקמעונאית של הבנק".

הדובר הכחיש כי מעמדו של בזורה נמצא בסכנה וכי פז מיועד להיות מנכ"ל במקומו ואמר כי "לבעלי השליטה יש שביעות רצון רבה מתפקודו של המנכ"ל ומתוצאות הבנק".

פז (40) היה עד סוף 2009 ראש החטיבה הקמעונאית בבנק הפועלים ונחשב לאחד מהמנהלים המבטיחים בבנק ולמקורב למנכ"ל הקודם, צבי זיו. הוא ביקש לסיים את תפקידו עקב נסיבות אישיות שחייבו אותו להקדיש זמן למשפחתו ובהמשך ליחסים לא משופרים עם המנכ"ל החדש ציון קינן.

פז החל דרכו בבנק הפועלים בסוף שנות ה-90 כעוזרו האישי של המנכ"ל דאז עמירם סיון, ולאחר מכן היה ראש האגף לשיווק ותכנון אסטרטגי בחטיבה הקמעונאית ומנהל מחוז. בתפקיד זה הוביל את הפעלת שיטת המסלולים בכל הנוגע לחיובי עמלות ללקוחות, והיה אחראי למיצוב תדמית המובילות של הבנק ("להיות ראשון זה מחייב"). לאחר שסיים את תפקידו בבנק עלה שמו של פז כמועמד לתפקידים רבים במגזר העסקי - מנכ"ל דלק אנרגיה, מנכ"ל יובנק ומנכ"ל כאל, אך לא נסגר דבר.

בנק ירושלים הוא הבנק העצמאי הקטן ביותר, עם זאת תוצאותיו מרשימות. הבנק סיים את הרבעון השלישי של 2009 עם רווח של 48 מיליון שקל, כאשר התשואה על ההון הגיעה ל-11.4%, הגבוהה ביותר מהבנקים העצמאיים. הלימות ההון של בנק ירושלים עמדה בתום הרבעון השלישי על 12.96% כשההון הראשוני הגיע ל-8.68%. ירושלים ידווח על תוצאותיו השנתיות במסיבת עיתונאים יום ג' הבא.