אדון ליאון

"חדשות הבידור", א'-ה' 22:53, הוט 3

לבי על ליאון רוזנברג שצריך להיכנס הערב לנעליים הגדולות של גיא פינס. לכאורה, כשמדובר בנושאים במשקל-נוצה כמו הפוני של נינט, ההיריון של מירי מסיקה או סלבריטאים - רובם נוסעים בשגרה בג'יפים מזהמים במיוחד - מגיעים לערב ההשקה של בטר פלייס, אותו מיזם שמבקש להחליף את הדלק שאנו שורפים בדבש טהור של קשרים ויחסי ציבור.

ובכן, לכאורה זה אמור להיות פשוט. כל שעליך לעשות הוא פשוט להיות יפה ולהגיש את החומר במתק-שפתיים. אבל זהו, שלא. פינס, בסגנונו הנון-שלאנטי, איזן את האייטמים הסכריניים שאיימו לעלות השמימה כבלונים מלאי אוויר חם - והצליח להגישם ראויים למאכל גם עבור מי שלא אוהב לשמוע איך תאי המוח שלו מתכלים אל מול המסך.

התפקיד הזה עלול להיות גדול על רוזנברג. אולי משום כך, מבטיחים ב-HOT לא מעט רכילות ופפראצי שיהפכו את התוכנית ל"אימת הסלבריטאים".

מניסיוני עם סלבריטאים, הפחד האמיתי שלהם הוא לצאת יום אחד לרחוב בלי שיארוב להם צלם. אבל שיהיה.

המטרה מקדשת

"רוקדים למען ילדי הזהב", א' 21:00, ערוץ 2

הערב (א') יעלה כל השעטנז הזה בין כוכבים עטויי פאייטים, רובם נשכחים, לבין רקדנים, רובם ממוצא רוסי, בפעם האחרונה על הבמה - ולמען מטרה נעלה במיוחד: התרמה לארגון וראייטי, למען הילדים שלמענם הוא מתגייס.

גם אם אתם מזוכיסטים כמוני - כלומר מעדיפים משחק מליגת העל בשידור חי על פני כל דבר - הרי שאתם מוזמנים לשלטט לרגע למופע הזה ולבהות בו לפחות עד שיעלה המספר שאליו אפשר לסמס ולתרום. לא צריך יותר.

דם, יזע ומכות

כמה סרטים שכדאי לפתוח בעזרתם שבוע חדש

אלימות שמצטלמת יפה היא אולי אחת הרעות החולות של הקולנוע בדור האחרון. בדרך-כלל מזוהה האפיון הזה עם סרטיו של קוונטין טרנטינו, אך הפעם מדובר בדיוויד פינצ'ק שביים את "מועדון קרב" (23:35, הוט אקשן), עם אדוארד נורטון ובראד פיט, על התאגדות אנרכיסטית של אנשים "רגילים" בעלי נטיות אלימות. הרקע האידיאולוגי לסרט הזה נותר בעיניי מפוקפק, אבל התוצאה לעתים מרתקת.

אלימות מסוג אחר, ומתח בלשי בצדה, הם נחלתו של "שם הוורד" (00:05, הוט דרמה), על-פי ספרו של אומברטו אקו. שון קונרי הוא נזיר פרנסיסקני, חוקר מטעם הכנסייה שנשלח לחקור תעלומת רצח במנזר מבודד. סרט אפל ומקסים כאחד.

עוד קצת אקשן, הפעם מהסוג המופרך אך המרהיב, יספקו לנו מל גיבסון, קורט ראסל ומישל פייפר ב"טאקילה סאנרייז" (23:52, יס 1). שוטר ופושע, חברי-נפש שביניהם עומד לא רק החוק, אלא גם מסעדנית יפהפייה. שם הסרט כשם הקוקטייל הפופולרי (בזמנו) שבו גרנדין אדמדם, שקוע בתוך טקילה במיץ תפוזים, עורר אפקט של זריחה. לסרט יש יותר אפקט של שקיעה, אבל כל מי שהתבגר לתוך האייטיז ייהנה לצפות בו ולו לשם הנוסטלגיה.