שי סימון הורשע בהריגת מיטל אהרונסון בתאונת "פגע-וברח"

ביהמ"ש הכריע: שי סימון הוא שנהג בג'יפ וגרם להריגתה של מיטל אהרונסון ולפציעתה הקשה של מלי יזדי בתאונת "פגע-וברח" בת"א באוקטובר 2008 ■ שלום ימיני הורשע בהפקרה בלבד לאחר ש"בחר באופן מודע לברוח"

מתח רב שרר הבוקר (א') באולם הדיונים בבית המשפט המחוזי בתל-אביב לקראת הכרעת הדין במשפטם של שלום ימיני ושי סימון, שנאשמו בהריגתה של מיטל אהרונסון ובפציעתה הקשה של חברתה מלי יזדי בתאונת ה"פגע-וברח" ברחוב אבן-גבירול בתל-אביב בחודש אוקטובר 2008.

השופט צבי גורפינקל הרשיע את שי סימון בהריגה וקבע כי הוא זה שנהג בג'יפ בשעת התאונה, זאת לאור נהיגתו הפרועה תחת השפעת אלכוהול ולאחר שדרס למוות את מיטל אהרונסון ופגע בחברתה מלי יזדי באורח קשה.

חברו של שי סימון, העבריין שלום ימיני, זוכה על-ידי בית המשפט מאשמת הריגה וגרימת מוות ברשלנות, אך הורשע בעבירת הפקרה. "ימיני בחר באופן מודע לברוח, ולכן הפך לשותף לעבירת הפקרה בשל כוח הצוותא למרות שהוא לא נהג", אמר השופט גורפינקל.

פרקליטו של שי סימון, עו"ד חיים משגב, אמר כי הוא ציפה כי בית המשפט יזכה את שי סימון מאשמת הריגה. "יש כאן טעות מצערת בזיהוי" אמר.

ליאורה אהרונסון: "לא יודעת אם אוכל להתאושש"

אמה של מיטל ז"ל, ליאורה אהרונסון, שליוותה את המשפט מיום פתיחתו, אמרה לאחר החלטת השופט: "ציפיתי שגם שלום ימיני יורשע בהריגה, הכינו אותי לזה". אהרונסון, שהיתה נסערת מאוד לאחר הכרעת הדין של השופט גורפינקל, הוסיפה: "כבר שבוע שאני לא ישנה. הבת שלי שילמה בחייה בעקבות העוולות של שניהם. אני לא בטוחה שרמת הכאב בה אני נמצאת תאפשר לי להתאושש".

חברתה של מיטל ז"ל, מלי יזדי, שנפצעה קשה בתאונה, אמרה כי לדעתה היו צריכים להרשיע גם את ימיני בעבירה של הריגה, למרות שלא הוא זה שנהג ברכב. "שניהם היו שם כשמיטל נדרסה וכשאני נפצעתי. בגלל התאונה אני עדיין לא מצליחה ללכת, יש לי בקרוב ניתוח ולאחריו עוד מספר חודשי החלמה. אני מתגעגעת למיטל, היום זה יום האהבה, ואני לא יכולה להגיד לה כמה שאני אוהבת אותה".

שלום ימיני, אשר בית המשפט קבע כי לא הוא שישב מאחורי ההגה בשעת התאונה, אמר לעיתונאים בסיום הדיון: "כואב לי מאוד על המשפחה".

השופט: בית המשפט פועל לפי עובדות

למרות שאיש מהנאשמים לא הודה בכך שישב מאחורי ההגה בג'יפ שדרס את אהרונסון וחברתה, החליט השופט צבי גורפינקל שלא לשנות את כתב האישום נגדם. תחילה נטען כי שי סימון הוא זה שנהג בג'יפ, ושלום ימיני ישב לצידו. זאת, בניגוד לטענות הפרקליטות מלכתחילה.

הפרקליטות ביקשה בזמנו לשנות את כתב האישום לאחר שסימון התגלה כעד לא אמין ולאחר שסתירות נפלו בעדויותיו ובעדות אשתו רינת.

"במהלך הדיונים הבהרתי שוב ושוב כי בכוונת בית המשפט להגיע לקביעה עובדתית מי מהשניים נהג", ציין השופט גורפינקל בעבר כשקבע כי גזר הדין יישאר על כנו, והוסיף: "תפקיד בית המשפט הוא למצוא מי נהג - על-פי העובדות".

עברו במעבר-חציה ונדרסו

באחד מלילות שישי בחודש אוקטובר 2008 יצאו מיטל אהרונסון וחברתה מלי יזדי מבר ה"ג'ונסון" בתל-אביב, וכאשר ניסו לחצות את הכביש בצומת הרחובות אבן-גבירול וצייטלין התנגש בהן ג'יפ לנד-קרוזר שחור בעוצמה רבה. מיטל נהרגה במקום, ומלי נפצעה קשה.

רפ"ק מרק זאנה, ראש מחלק חקירות באגף התנועה במשטרה, סיפר אז כי נהג הרכב נעצר במהלך בדיקה שגרתית בנמל תל-אביב, לאחר שסירב לעבור בדיקת אלכוהול. שניים מחבריו השתלטו על ההגה והמשיכו בנסיעה בלעדיו. "הם פגעו בשתי הנשים סמוך לכיכר רבין ונמלטו מן המקום, ולאחר התאונה נטשו את הרכב באחד הרחובות הקטנים סמוך למקום האירוע, כשעליו סימני התאונה", מסר.

כיממה לאחר התאונה נעצרו שלום ימיני ושי סימון, עבריינים המוכרים למשטרה, בחשד לביצוע העבירות.