ההתאחדות ביטלה הסכם עם דיסקונט למכירת כרטיסים לנבחרת

הביטול מגיע חודש וחצי אחרי שוועדת המכרזים של ההתאחדות אישרה ההסכם שהיה אמור להבטיח לה 22 מיליון ש' ■ בהתאחדות טוענים שההסכם נפל אחרי שבדיסקונט התעקשו להכניס שינויים בתנאים שסוכמו במכרז

חודש וחצי אחרי שאישרה ב"וועדת המכרזים" שלה את ההסכם עם בנק דיסקונט ועם משרד הכרטיסים "לאן" למכירת הכרטיסים למשחקי נבחרת ישראל לשני הקמפיינים הבאים - מוקדמות יורו 2012 ומוקדמות מונדיאל 2014 - הודיעה היום (א') ההתאחדות על ביטול ההסכם.

במסגרת ההסכם היו אמורים דיסקונט ו"לאן" לשלם להתאחדות 8.5 מיליון שקלים לקמפיין, ובתמורה לקבל 50 אחוז מהכרטיסים למכירה למשחקי הבית באצטדיון רמת גן. בסך הכל היתה אמורה ההתאחדות לקבל 17 מיליון שקלים עד שנת 2014, ובנוסף ליהנות מ-5 מיליון שקלים נוספים שיושקעו על ידי "לאן" ודיסקונט בפעולות שיווקיות ומיתוג הנבחרת.

בהודעה הרשמית שהוציאה ההתאחדות נמסר: "ההתאחדות לכדורגל הודיעה היום לבנק דיסקונט כי מאחר והמו"מ בין הצדדים לא עלה יפה היא מממשת את זכותה לפנות לגורמים נוספים במגזר העסקי אשר הביעו התעניינות בנושא. כזכור, לפני כ- 3 חודשים פורסם מכרז הכרטיסים למשחקי נבחרת ישראל, אשר בנק דיסקונט הוכרז בו כזוכה יחיד. עם זכייתו נכנסו הצדדים למו"מ לתיאום התנאים המסחריים אולם מו"מ זה לא צלח, ובהסכמת שני הצדדים הוחלט כי ההתאחדות תפנה לגורמים נוספים אשר הביעו התעניינות בנושא".

אורי שילה, מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל, אמר: "אנו מכבדים את בנק דיסקונט ומודים לו על כך שהביע התעניינות ואמון בנבחרת ישראל והיה מוכן להשקיע כספים רבים בקידום קמפיין הנבחרת. לצערנו, המו"מ בינינו לא הבשיל לכדי הסכם סופי. נשמח לשתף פעולה עם בנק דיסקונט בעתיד".

ל"גלובס" נודע כי אחד מסעיפי המחלוקת בין הצדדים היתה דרישה של דיסקונט לקבל לידיו בנוסף למחצית הכרטיסים שמגיעים לו מתוקף ההסכם, גם את הכרטיסים שההתאחדות לכדורגל לא הצליחה למכור במכירה מוקדמת, 30 יום לפני מועד המשחק. בהתאחדות התנגדו בטענה שהציבור הישראלי נוהג לרכוש את הכרטיסים בסמוך למשחק. בהתאחדות טוענים שבדיסקונט ניסו לשנות חלק מהסעיפים שהוצבו כתנאים במכרז, כולל ניסיון לשנות את הסדרי התשלום, מה שהביא לבסוף להחלטה מצד ההתאחדות לביטול ההסכם בין הצדדים.