המעו"ף עלה ב-0.8% ל-1,160; אבנר ודלק קידוחים זינקו ב-5%

טבע טיפסה ב-1.3% לקראת פרסום דו"חותיה מחר - צפויה לדווח על רווח נקי של 95 סנט למניה; יו"ר החברה אלי הורוביץ יוצא לחופשת מחלה בת 3 שבועות ■ כי"ל ירדה ב-0.2% במחזור חריג של כ-205 מ' ש'

המסחר בבורסת תל אביב התנהל היום (ב') בעליות שערים שהלכו וגברו לקראת סיום המסחר, זאת לאחר שהחל במגמה שלילית. אירופה פתחה את שבוע המסחר בעליות שערים. נזכיר כי היום לא יתקיים מסחר בוול סטריט עקב חופשה לרגל "יום הנשיא" - המסחר יתחדש מחר.

מדד המעו"ף עלה בסיום המסחר ב-0.8% לרמה של 1,160 נקודות, רמה הנחשבת כרמת התנגדות חזקה, אשר פריצה שלה עשויה להוביל את המדד המוביל בבורסה לרמות שיא חדשות. נציין כי המדד ממשיך בכך את המגמה החיובית המאפיינת אותו מאז ה-6 בפברואר אז שהה המדד ברמה של כ-1,120 נק'. המדדים המובילים חתמו היום 5 ימי עליה רצופים ונראה כי הפרסום ב"גלובס" בדבר השקעותיהן של 2 קרנות גידור זרות בשוק המקומי בהיקף יומי של כ-200 מיליון דולר ביום בא לידי ביטוי מעשי בשוק.

בין המניות שהובילו היום את המדד לעליות נציין את דלק קידוחים ואבנר שעלו בכ-5% כמו גם דלק אנרגיה ורציו יהש שזינקו ללא הודעות מיוחדות. כמו כן נציין את טבע שרשמה עוד יום של עליות לקראת פרסום דו"חותיה מחר, אשר בשוק צופים כי יהיו חזקים ויעזרו לה לסכם שנת שיא נוספת. כי"ל הובילה את המחזורים במעו"ף ונסחרה בירידות במהלך כל יום המסחר. מחזורי המסחר הסתכמו בכ-1.57 מיליארד שקל.

מחכים לפרסום המדד

בשוק המתינו היום לפרסום מדד המחירים לצרכן לחודש ינואר, אשר על פי קונצנזוס אנליסטים בשוק צפוי ככל הנראה לרדת ב-0.3%. התחזית האגרסיבית ביותר היא של שלמה מעוז, הכלכלן הראשי של אקסלנס נשואה, אשר צופה ירידה של 0.6% במדד.

הירידה הצפויה במדד מגיעה לאחר שבחודש שעבר הפתיע המדד כשנותר ללא שינוי, כאשר ההערכות היו כי הוא דווקא יעלה ב-0.3%. האינפלציה ב-2009 הסתכמה ב-3.9%, מעל היעד הממשלתי שעומד על 1-3%. ציפיות האינפלציה הנגזרות משוק ההון מראות כי האינפלציה ב-12 החודשים הבאים צפויה לרדת ל-2.7%. אם מדד ינואר אכן יירד ב-0.3%, יהיה זה המדד השלילי הראשון מאז חודש ספטמבר, אז ירד המדד גם כן באותו שיעור.

הנחת היסוד גם בבנק ישראל היא שמדדי החודשים הקרובים צפויים להיות נמוכים ולרסן את הלחצים האינפלציוניים, ובקרב הגופים הפיננסיים בשוק ההון גברה בחודש האחרון ההערכה כי בנק ישראל יאט את קצב העלאות הריבית, לאחר שהעלה אותה 3 פעמים מאז אוגוסט האחרון והעמידה על 1.25%.

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום את סקר המשרות הפנויות לחודש ינואר 2010, ממנו עולה כי במגזר העסקי נרשמו בינואר 39.7 אלף משרות פנויות בשיעור משרות פנויות של 1.9%. העלייה הגדולה במספר המשרות הפנויות בינואר לעומת דצמבר 2009 התבטאה בענפי המסחר סיטונאי (2,200), שירותי האירוח והאוכל (1,000) ובענף התחבורה, האחסנה והתקשורת (900). לעומת זאת, המשיכה הירידה, מחודש נובמבר 2009, במספר המשרות הפנויות בענף התעשייה (800).

השוק מחכה לדו"חות טבע מחר

טבע צפויה לפרסם מחר בבוקר את הדו"חות הכספיים שלה לרבעון הרביעי של 2009 ולשנה כולה. לפי קונצנזוס תחזיות האנליסטים, טבע אמורה לדווח על רווח נקי של 95 סנט למניה ברבעון הרביעי לעומת 76 סנט למניה ברבעון המקביל ב-2008. הכנסות החברה צפויות לצמוח ב-34% ולהסתכם ב-3.81 מיליארד דולר.

ובתוך כך, הודיעה היום החברה כי יו"ר הדירקטוריון, אלי הורביץ יוצא לחופשת מחלה של כ-3 שבועות לאחר שעבר בהצלחה טיפולים במחלה שאובחנה אצלו לאחרונה. במהלך תקופה זו, הפרופסור משה מני, חבר דירקטוריון ותיק ימלא זמנית את מקומו של מר הורביץ כיו"ר הדירקטוריון.

נייס צפויה לדווח על תוצאות הרבעון הרביעי מחרתיים ובבנק ההשקעות RBC שומרים על נימה אופטימית. ב-RBC מאמינים כי נייס יכולה לעמוד בתחזיות המספרים לרבעון ומציינים כי בדיקותיהם מצביעות על היקפי ביקושים משופרים ועונתיות טובה בסגמנט הפעילות העסקי של החברה (Enterprise). כמו כן, ב-RBC רואים מנועי צמיחה חזקים בנייס אל תוך 2010 בדמות חידוש מגמת ההוצאות במרכזי שירות לקוחות טלפוני וכן מומנטום טוב בתחום הבטחוני בו פועלת החברה. ב-RBC חוזרים על דירוג "תשואת יתר" ומחיר יעד של 38$ למניית נייס בשל סביבת העסקים המשתפרת, מיצובה האיתן של החברה, והערכת השווי הלא-תובענית.

סוף, הסאגה: מנכ"ל לאומי גליה מאור הודיעה על פרישתה מההתמודדות על תפקיד יו"ר הבנק בבלוג של לאומי. כנוכן ציינה מאור כי בכוונתה להשאר בתפקיד המנכ"ל תוך שהיא מדגישה "לא פעלתי בעורמה". לדבריה: "בנסיבות שנוצרו החלטתי כי עדיף שאסיר את מועמדותי לתפקיד דירקטור בבנק לאומי. אני עושה זאת מתוך דאגה לבנק, ליציבותו, ולדרכו, ומשום שטובת לקוחותיו ועובדיו חשובה בעיני. מבחינתי תפקיד היו"ר איננו תכלית שאין בילתה".

גרנית רוכשת את חלקה של חברת צינורות מקבוצת גאון אגרו (22.1%) במתקן ההתפלה בפלמחים תמורת כ-61.3 מיליון שקל. עסקה זו מצטרפת לעסקת רכישת 22.1% ממניות אוסיף בפרויקט בספטמבר 2009. לאחר רכישת חלקה של צינורות, תחזיק גרנית בכ-72.1% ממניות מתקן ההתפלה, לצד החזקה של 27.9% מהמניות על ידי תה"ל מקבוצת קרדן.

בנק אגוד הודיע היום לבורסה כי אתמול נחתם בינו לבין מימון ישיר מקבוצת ישיר הסכם מסגרת, במסגרתו עתיד הבנק לרכוש ממימון ישיר תיק הלוואות ללקוחות פרטיים לרכישת כלי רכב בסכום מירבי של 180 מיליון שקל.

קומטאץ' ערכה אתמול כנס למשקיעים ולאנליסטים ובו פירטה את תחזיותיה לשנה הנוכחית: ההכנסות צפויות לעמוד השנה על 17 עד 18 מיליון דולר (צמיחה שנתית של 15% בקירוב), אך בכנס דיבר מנטל על Accelerate Growth עבור השנתיים עד שלוש השנים הבאות, ולפי הערכות כוונות החברה הן לצמיחה של 25% עד 30% בממוצע לשנה. בשורה התחתונה צופה מנטל כי קומטאץ' תרשום השנה רווח נקי של 5 מיליון דולר לעומת 5.2 מיליון דולר בשנת 2009.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]