גליה מאור בבלוג לאומי: "פורשת מההתמודדות על תפקיד היו"ר ואשאר מנכ"ל; לא פעלתי בעורמה"

(עדכון) - הערכות: מאור תמשיך בתפקידה כמנכ"ל מספר חודשים נוספים ולא מן הנמנע שתפרוש מהבנק בהמשך השנה, לאחר בחירת יו"ר חדש ■ בהודעת הסרת המועמדות תוקפת מאור את מבקריה: "פעלתי כדין ובאופן שקוף. לא במחשכים עשיתי זאת, לא במסתור"

מנכ"ל בנק לאומי גליה מאור פורשת מההתמודדות על תפקיד יו"ר בנק לאומי. מאור פרסמה היום (ב') פוסט באתר בנק לאומי הודעה על כך ופוסט מפורט שבו היא מסבירה את השתשלות והסיבות להחלטתה.

זו הפעם הראשונה שמנכ"ל לאומי מפרסת הודעה מהותית בבלוג של הבנק, כמקובל בתאגידים גדולים בארה"ב.

"בנסיבות שנוצרו בעת האחרונה, החלטתי למשוך את מועמדותי לכהן כדירקטורית בבנק לאומי ולהישאר בתפקידי כמנכ"ל הבנק", כתבה מאור. לפי הערכות, מאור תמשיך בתפקידה כמנכ"ל מספר חודשים נוספים ולא מן הנמנע שתפרוש מהבנק בהמשך השנה לאחר בחירת יו"ר חדש. במקרה זה יתמודדו על כסאה המשנה הבכיר למנכ"ל וממלא מקומה זאב נהרי וראש החטיבה העסקית רקפת רוסק עמינח.

פרישת מאור מההתמודדות פותחת את הדלת לתפקיד היו"ר למועמדיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו: אורי יוגב יועצו הכלכלי הקרוב, משה טרי לשעבר יו"ר רשות ניירות ערך ואיזי תפוחי לשעבר יו"ר בזק.

עם זאת, שלושתם טרם אושרו כמועמדים על ידי ועידת נוף כאשר תפוחי כלל לא נדון ויוגב טרם עבר את ועידת השופטת ולנשטיין. מתמודד נוסף יהיה ד"ר דוד קליין לשעבר נגיד בנק ישראל שהוצע לתפקיד מטעם שלמה אליהו.

לאור אי הבהירות המשפטית לגבי קיום האסיפה הכללית שזומנה ל-11 במארס פנה בנק לאומי לפרופ' שרון חנס ולפרופ' עומרי ידלין כדי לקבל את חוות דעתם בעניין. בעוד אליהו לוחץ כדי שהאסיפה הכללית תתקיים במועדה על מנת שקליין יבחר כדירקטור, רשות ניירות ערך מטילה ספק בחוקיות קיומה.

צד נוסף היא ועדת המניות בראשות מרגלית נוף. נוף תצטרך להחליט האם תגיש את ארבעת הדירקטורים המכהנים יעקב גולדמן, משה דברת, משה וידמן ונורית כדירקטורים באסיפה הכללית הקרובה אם תתקיים לצד מועמדותו של קליין או שתמשוך את מועמדותם ותציג מועמדים אחרים באסיפה כללית חדשה שתזומן לאפריל. בכל מקרה, על פי חוות דעת רשות ניירות ערך לא תוכל נוף להציג מועמד חמישי באסיפה שזומנה ל-11 במארס.

"פעלתי כדין ובאופן שקוף"

לאחר התייעצויות עם מקורביה ועורכי דינה שנערכו אתמול בלילה ונמשכו היום בבוקר, החליטה מאור להסיר את מועמדותה ולא תתמודד על תפקיד דירקטור ומכאן שלא תהיה יו"ר לאומי במקום איתן רף.

החלטת מאור נבעה מההבנה שדרכה לתפקיד חסומה לאור חוות הדעת המשפטיות של היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ושל יו"ר רשות ניירות ערך זוהר גושן. חוות הדעת לא אפשרו לה להציג מועמדותה באסיפה הכללית.

וינשטיין פסל בשבוע שעבר את מועמדותה דרך ועדת המניות כיוון שכנושאת משרה בבנק היא חייבת צינון של שנתיים. חוות דעת שהוציאה אתמול רשות ניירות ערך הטילה ספק בבסיס החוקי להגשת מועמדות עצמית של מאור לפי סעיף 87 לתקנון הבנק מאחר ולא היה לו גילוי נאות בתשקיף ומאחר וסעיף זה סותר את חוק החברות מבחינת מועדי הגשת המועמדות לדירקטוריון.

בהודעת הסרת המועמדות תקפה מאור את מבקריה: "פעלתי כדין ובאופן שקוף. לא במחשכים עשיתי זאת, לא במסתור, לא בדרכי עורמה. פניתי באופן רשמי אל ועדת המניות של הבנק מלאתי טפסי מועמדות רשמיים ככל מועמד, פרסמתי את דבר מועמדותי ברבים, באופן גלוי ומבלי להסתיר דבר. סוגיית המינוי שלי כדירקטורית אינה סוגיה משפטית במהותה אך נאמנה לדרכי ולערכי, לא אעשה דבר שיש בו ולו ספק של הפרה של חוק או תקנה כלשהי".