סיגמא רוכשת פעילות ניהול התיקים של ספירה

תנהל 1 מיליארד שקל ■ לפני רכישת ספירה ניהלה סיגמא כ-400 מיליון שקל ■ ספירה - בית השקעות בבעלותם של אבי יוסף וד"ר רון ברגר ■ אורי גלאי, מנכ"ל סיגמא, בראיון ל"גלובס": "העלות של הרגולציה מאד גבוהה ולגופים קטנים קשה מאד להתקיים בתנאים האלה. כך שיש פה יתרון גדול לשני הצדדים"

סיגמא בית השקעות בניהולו של אורי גלאי רכשה את פעילות ניהול התיקים של בית ההשקעות ספירה ובכך מגיעה להיקף נכסים מנוהל של כמיליארד שקלים. כך נודע ל"גלובס".

לפני רכישת ספירה ניהלה סיגמא כ-400 מיליון שקל. ספירה - בית השקעות ותיק משנת 1995 בבעלותם של אבי יוסף וד"ר רון ברגר, מנהלת כ-600 מיליון שקל בתיקים.

נציין כי העסקה היא לרכישת פעילות ניהול התיקים של ספירה ולא מיזוג. העסקה כוללת רכיב מזומן ורכיב מנייתי. המו"מ נמשך כחודשיים.

"כל התיקים המנוהלים של ספירה יעברו לסיגמא כאשר לפני מספר חודשים רכשנו גם את קרן הנאמנות שניהלה ספירה בהוסטינג באקסלנס. בכוונתי לוודא שלקוחות ספירה הנכנסים לסיגמא ייכנסו בצורה החלקה והנוחה ביותר ולכן מספר עובדים בכירים של ספירה ימשיכו לעבוד בסיגמא ולתת ללקוחות את השירות והתמיכה כבעבר", אמר אורי גלאי, מנכ"ל סיגמא בית השקעות, בראיון "גלובס".

היקף העסקה לא פורסם, אך על פי ההערכות החברה תנהל כמיליארד שקל ותגיע להיקף הכנסות של למעלה מ-5 מיליון שקלים. לפי מכפילים מקובלים של מכפיל 3-2.5 על ההכנסות, הרי ששווי החברה אחרי הרכישה נאמד ב-12.5 מיליון שקל.

נציין כי ניהול התיקים הוא החלק הכי פחות רווחי בענף ובתי השקעות קטנים מתקשים לעמוד בתחרות לנוכח הרגולציה הגבוהה והעלויות השונות.

מה גרם לכם לבחור דווקא בספירה?

"היה פה חיבור טבעי של שני גופים קטנים ודומים הן מבחינת האופי השמרני, והאופן שבו מנהלים את התיקים".

"העלות של הרגולציה מאד גבוהה ולגופים קטנים קשה מאד להתקיים בתנאים האלה. כך שיש פה יתרון גדול לשני הצדדים".

"העסקה עם ספירה היא ראשונה מתוך מספר עסקאות שאנו מקדמים במטרה להפוך את סיגמא לבית השקעות שינהל כ-5 מיליארד שקלים בתוך מספר שנים".

"שוק ההון והציבור בכלל זקוקים לגופים הבינוניים ואנחנו בסיגמא הולכים להיכנס לשם בשנים הקרובות עקב בצד אגודל ולהפוך לבוטיק השקעות קלאסי שיעניק ללקוחותיו את שירותי ניהול ההשקעות המקצועיים ביותר תוך דגש אמיתי על מתן שירות אישי והתאמה אישית לצרכיו של כל לקוח ולקוח".

"בימים אלה הקמנו בסיגמא בית השקעות את דסק ה-IRA במסגרתו ננהל השקעות של קופות גמל אישיות וקרנות השתלמות אישיות ", הוסיף גלאי. נציין כי IRA הוא מוצר נישתי שמתאים למיטבי לכת שינהל במקסימום בכל הענף 1-2 מיליארד שקל. דן גלאי משמש כיו"ר החברה ויו"ר וועדות ההשקעה ואורי גלאי משמש כמנכ"ל החברות בקבוצה.

החברה גייסה את עזרא עטר שנכנס כשותף וכסגן יו"ר וכן את גולן ספיר שנכנס כמשנה למנכ"ל חברת הקרנות. עטר שימש כמנכ"ל פריזמה גמל, אך נאלץ לעזוב את תפקידו על רקע מקרה בן גביזון שהתרחש בינואר אשתקד, בו התברר כי כתוצאה מהשקעה באופציות, הסב גביזון הפסדים חמורים לקופות שבניהולו.

נציין כי רשות ניירות ערך מנהלת חקירה נגד בכירים בסגימא, ובהם פרופ' גלאי, הנוגעת למכירות צולבות של ניירות ערך שהוחזקו באופן אישי על ידי הבעלים לשעבר, רבקה (ריקי) פרי, לקרנות הנאמנות של סיגמא. החקירה החלה מתלונה ששלח לרשות עובד סיגמא לשעבר, מיכאל רביב.

פרופ' גלאי נחשב לאחד הכלכלנים הבכירים בישראל ולמומחה בתחומי ניהול סיכונים, הנדסה פיננסית ונגזרים, והוא אף זכה בעבר בפרס פומרנץ מטעם בורסת הנגזרים של שיקגו. גלאי הקים את סיגמא בית השקעות בשנת 1992 ביחד עם פרי, שמכרה לפני כשנה את חלקה בחברה (66%). גלאי, 64, מונה לאחרונה לדיקן בית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה העברית בירושלים.