בדרך לקרן הממשלתית: הכירו את הישראלים של קרן אורבימד

הצוות יכלול את ד"ר ניסים דרוויש, עו"ד ענת נשיץ וד"ר איה יעקובוביץ', אשר תשמש בקרן כ-Venture Prtner, כלומר גורם בכיר שאינו מעורב בקרן במשרה מלאה

קרן מדעי החיים הבינלאומית אורבימד בחרה את הצוות הישראלי, שינהל את הפעילות המקומית החדשה שלה - כך נודע ל"גלובס".

הצוות יכלול את ד"ר ניסים דרוויש, עו"ד ענת נשיץ וד"ר איה יעקובוביץ', אשר תשמש בקרן כ-Venture Prtner, כלומר גורם בכיר שאינו מעורב בקרן במשרה מלאה.

נשיץ ודרוויש נחשבים לשניים מבכירי תעשיית ההון סיכון המקומית. גורמים בשוק אמרו היום כי "זהו צוות חזק ומוערך". השותפים החדשים סירבו להגיב לידיעה. את תגובת הקרן לא ניתן היה להשיג עד מועד סגירת הגיליון.

דרוויש פורש מפיטנגו

לצורך המהלך דרוויש פורש מתפקידו בקרן פיטנגו, שם שימש כשותף לתחום מדעי החיים במשך כ-7 שנים. דרוויש שימש בעבר כמנכ"ל חברת אימפולס דיינמיקס, שייסדו פרופ' שלמה בן חיים ולואיס פל. החברה ביצעה אקזיט חלקי לחברת גיידנט, של 125 מיליון דולר.

נשיץ שימשה שותפה בכירה לתחום מדעי החיים בקרן אייפקס. כיום, בתור עצמאית היא מלווה ומייעצת לחברות היי-טק ומשקיעים. בעבר היא הייתה גם יועצת בכירה בחטיבת מדעי החיים של חברת הייעוץ העסקי מקינזי בלונדון.

יעקובוביץ', שמגיעה מתחום המחקר הביולוגי, הייתה המייסדת של חברות שעשו אקזיטים בהיקף כולל של מיליארדי דולרים. היא ייסדה את חברת Abgenix, שנמכרה לאמג'ן ב-2005 תמורת 2.2 מיליארד דולר; ו-Agensys, שנמכרה ל-Alstellas היפנית ב-537 מיליון דולר. יעקובוביץ' היא היום בכירה באסטלס ומתגוררת בארה"ב.

מועמדת לזכות

קרן אורבימד מנהלת כ-5.5 מיליארד דולר בקרנות מסוגים שונים. הקרן הישראלית של אורבימד מוקמת לקראת המכרז על קרן הביומד הממשלתית, אשר צפוי להיסגר בתחילת מרץ.

ההערכות בשוק הן כי אורבימד צפויה לזכות באחד משלושת הזיכיונות להקמת קרן בתמיכה ממשלתית. ככל הידוע, אורבימד לא תצרף לצוות שלה קרנות ישראליות כשותפות, אלא תפעל לבדה. הקבוצה הקימה בעבר גם קרן באסיה, כך שהמודל אינו זר לה.