פסגות מתחיל לסקר את ישרמאקו בהמלצת "תשואת שוק"

ההנחות עליהן מתבסס בית ההשקעות הן שעלות הפיתוח של מאגר תמר תהיה בהיקף של 2.6 מיליארד דולר וששווי המאגר הוא 5.5 מיליארד דולר

ההתעניינות הגדולה בשוק ההון בתחום חיפושי הגז מביאה גם את בית ההשקעות פסגות להתחיל לסקר את השותפויות הפועלות בתחום. היום פרסמה מחלקת המחקר של פסגות עבודה ראשונה על שותפות ישראמקו , המחזיקה ב-28.75% מתגליות הגז שנמצאו בשנה שעברה בחופי הים התיכון.

"בחרנו לפתוח את סיקור השותפויות העוסקות בחיפוש והפקת גז דווקא בישראמקו, היות ושווי השוק שלה מתבסס בעיקר על "תמר" ו-"דלית", דבר המגדיל את מהימנות הניתוח", כותב האנליסט טל שירזלי.

בניגוד לבתי ההשקעות אי.בי.אי וכלל פיננסים, שהמלצותיהם לשותפות ישראמקו עומדות על "קניה", עם מחירי יעד של 69 ו-74 אגורות, בהתאמה, בפסגות לא רואים נכון לעכשיו אפסייד נוסף במחיר, והמלצתם לשותפות היא "תשואת שוק", עם מחיר יעד של 58 אגורות, הנמוך ב-1.4% מהמחיר בפתיחת המסחר היום.

למרות ההמלצה הפושרת, בפסגות מציינים כי הם רואים בהשקעה בישראמקו דרך שקולה להיחשף לתחום חיפושי הגז בישראל. "מחיר היעד הנוכחי מגלם את הסיכון הכרוך בשלב מוקדם זה, כשאנו משתמשים בשיעור היוון של 11% למאגרי תמר ודלית", כותב שירזלי.

הערכה בתנאי חוסר ודאות

ההנחות עליהן מתבססת פסגות הן שעלות הפיתוח של מאגר תמר היא בהיקף של 2.6 מיליארד דולר, העלויות השוטפות יסתכמו ב-55 מיליון דולר לשנה, והתעריף שייגבה הוא 5.6 דולר MMBTU (המחיר בו נעשתה העסקה האחרונה מול חברת החשמל). זאת כאשר תחילת ההפקה המסחרית תתרחש בסוף 2012 בקצב של 1 BCM, שיגדל עד לקצב הפקה מקסימלי של 10 BCM, ב-2026.

"חשוב להדגיש כי ההנחות עליהן התבססנו נעשו תחת ודאות מוגבלת הנובעת הן מהיעדר תוכנית פיתוח מסודרת לתמר, הצפויה להתפרסם בחודשים הקרובים, והן בשל אי בהירויות לגבי עלויות הפיתוח, משכו, תעריפים, מכירות כמותיות ועוד", מבהיר שירזלי. "התקדמות התהליך בהתאם להנחות המודל, התבהרות התמונה הכוללת וצמצום הסיכונים, צפויה להוביל לעלייה דרמטית בשווי המוערך של המאגרים, וכנגזרת במחיר היעד של ישראמקו.

בפסגות כותבים עוד כי להערכתם מחירה של ישראמקו בשוק אינו כולל מרכיב ספקולטיבי הנמצא בתמחור השותפויות המקבילות, מרכיב הנובע מציפיות לגילוי תגליות אשר בשלב זה טרם ניתן לכמת את שוויין הכלכלי.

מלבד האחזקה ברישיונות בהן נמצאו תגליות הגז, לישראמקו אחזקה של 79% ברישיון הימי שמשון, הנמצא כמאה קילומטרים מול חופי אשקלון, בשטח של 400 קמ"ר. ברישיון זה בוצע בעבר סקר סייסמי תלת ממדי אשר הצביע על קיום מבנים גיאולוגיים שונים, ובכוונת ישראמקו לסיים עד לחודש יוני השנה הכנת פרוספקטים לקדיחה באזור, כאשר ההערכות מדברות על ביצוע קידוח בשנת 2011. כמו-כן מחזיקה השותפות בחזקת מד-יבנה בשיעור של 49%, הנמצא כ-40 ק"מ מול חופי אשדוד הכוללת את מאגר "אור", אשר הוכרז כתגלית מסחרית עם עתודות הפקה של 1 BCM (מיליארד מ"ק). פיתוח מאגר "אור" מותנה בפיתוח מאגר "נועה", אולם טרם נקבעו תוכניות ומועדי פיתוח. בפסגות מציינים כי האחזקות ברישיונות הנוספים לא שוקללו בהערכת השווי, ולהערכתם הן גם אינן מקבלות ביטוי במחיר יחידות ההשתתפות בשוק, אולם הן עשויות להציף ערך בעתיד.