ויגודמן: "היה קונצנזוס לגבי המינוי של גדי לסין למנכ"ל שטראוס"

מה חושב המנכ"ל לשעבר של קבוצת שטראוס על מחליפו גדי לסין? התשובה - במגזין "פירמה" שיתפרסם היום

בקבוצת שטראוס סבורים כי ההחלטה למנות את גדי לסין (42) למנכ"ל הקבוצה מבטאת גם את רצונה של עפרה שטראוס לשליטה טובה יותר בקבוצה - כך עולה מכתבת פרופיל שתתפרסם היום (ג') במגזין "פירמה".

על-פי הערכת גורמים בקבוצת שטראוס, זאת גם הסיבה שארז ויגודמן עזב. "אין ספק שהיה שם משבר, כי זה לא משהו אופייני לארז לעזוב בשיאה של שנת מיתון ודקה לפני חתימת ההסכם על רכישת תמי 4", אומר גורם בקבוצה. "ארז עשה את שטראוס עלית. הוא אדם עם חזון ענק, ראייה עסקית, חשיבה אסטרטגית גבוהה מאוד ואומץ ניהולי. ההערכה שלי היא שקרה שם משהו. משחקי שליטה. השקפות-עולם שונות, עד שארז אמר בסוף 'אני קם והולך'. זו רק הערכה, כי שום דבר לא דלף. כלפי חוץ הם שידרו שהכול בסדר".

"יכול להיות שעפרה שטראוס הרגישה שעכשיו היא יכולה בלעדיו. אין ספק שגדי העניק לה שליטה", אומר גורם אחר.

ויגודמן משתדל לשמור על ממלכתיות בסוגיה. "ראשית, אני התמניתי לתפקיד מנכ"ל קבוצת שטראוס בגיל צעיר יותר מגדי (41). שנית, גדי באותה נקודת זמן, כבר היה 15 שנה בקבוצה, הוא צמח מלמטה ובא עם הרבה ניסיון רלוונטי בתוך שטראוס".

* אתה תמכת במינוי שלו?

"זה דבר שלעולם לא אפתח", הוא אומר ומתקן מיד: "היה קונצנזוס. כל מי שהיה הצביע בעד המועמד שנבחר. בדרך היו התלבטויות".

* אילו הצלחות אתה יכול לזקוף לזכותו?

"ארגון המכירות של שטראוס, במקצועיות, ברוח ובתרבות. אם כי זה לא היה רק גדי, גם לקובי לוי (מנכ"ל שטראוס לפני רכישת עלית, א.ח) היתה תרומה חשובה. השנתיים שבהן היה מנכ"ל המחלבות היו מצוינות. יש הרבה קרדיט גם לגיורא בר-דעה ולאנשים נוספים שפעלו מסביב, אבל בתקופה שניהל את 'סברה' נוצרה התשתית להרחבת פעילות 'סברה'".

* מה החסרונות שלו?

"כל אחד מאתנו, כשהוא צעיר מאוד, יש לו המון יתרונות. אבל כשאתה צעיר אתה מגיב לדברים אחרת מאשר אדם עם יותר ניסיון. אני בטוח שהשנים שהוא יצבור יעגלו גם את זה".

* מה שהטה את הכף לטובת לסין בשני המקרים זו הקרבה ויחסי האמון עם עפרה שטראוס?

"כל אחד מאתנו, כשהוא לוקח החלטה על מי נמצא מתחתיו - יש בה גם מרכיבים יותר אמוציונליים. זה טבעי".