הערכות: עופר יאריך את כהונתו כמנכ"ל דיסקונט מעבר ל-2011

עם זאת לא צפוי כי עופר יישאר לקדנציה שלישית מלאה עופר כנראה יקבל חבילת אופציות נוספת ■ לאחר הדחתו של שלמה זהר מתפקיד יו"ר דיסקונט ולאור הבעיות בכאל התחזק מעמדו של עופר

הערכות במערכת הבנקאית כי מנכ"ל דיסקונט , גיורא עופר, יאריך את כהונתו מעבר לשנת 2011. עופר אמור לסיים עשר שנים בתפקיד מנכ"ל דיסקונט ב-1 פברואר 2011. עם זאת לא צפוי כי עופר (57) יישאר לקדנציה שלישית מלאה של חמש שנים אלא לתקופה קצרה יותר של שנתיים-שלוש. בתגובה מסר דובר קבוצת ברונפמן כי הוא מסרב להגיב.

עד לפני תקופה נראה היה כי לאחר עשור בתפקיד, עופר לא יחפוץ בכהונה נוספת. עם זאת לאחר הדחתו של שלמה זהר מתפקיד יו"ר דיסקונט ולאור הבעיות הקשות שנחשפו בכאל, התחזק מאוד מעמדו של עופר, שיחסיו עם זוהר היו טעונים. עופר נתפס כיום כמנכ"ל מנוסה שיוכל לעשות את הפעולות הנדרשות בדיסקונט ובכאל. במקומו של זהר נכנס לפני כמה שבועות לתפקיד היו"ר יוסי בכר שאינו בעל ניסיון קודם בבנקאות כך שהישארותו של עופר תבטיח את ההמשכיות בבנק. נציגי בעלי השליטה בבנק, קבוצת ברונפמן-שראן, עוד לא העבירו לעופר הצעה רשמית.

המועמד המועדף - ראובן שפיגל

המועמד המועדף להחליף את עופר הוא מנכ"ל דיסקונט ניו יורק, ראובן שפיגל. עם זאת בעלי השליטה בבנק מאוד מרוצים מעבודתו של שפיגל ומעדיפים כי יישאר בניו יורק לתקופה נוספת. שפיגל היה זה ששיקם את דיסקונט ניו יורק בעקבות פרשת הלבנת ההון ואף הוביל אותו בהצלחה בזמן המשבר.

ההערכות הן כי אם עופר יאריך את כהונתו הוא יקבל חבילת אופציות נוספת שבה יהיה פיצוי על כך שהאופציות הקיימות שהוקצו לו בעבר נמצאות מחוץ לכסף. באוגוסט 2007 הוקצו לעופר אופציות בשיעור של 1.64% ממניות הבנק. שווי האופציות הוערך אז ב-15.6 מיליון שקל ומחיר המימוש נקבע על 8.45 שקל למניה, שער הסגירה של המניה דאז.

מחיר המימוש כפוף לנוסחת התאמה הכוללת הצמדה למדד ודיבידנד. מאז הקצאה עלה מחיר המימוש ל-8.98 שקל, אך מחיר המניה הנוכחי הוא 8.43 שקל כך שהאופציות מחוץ לכסף וערכן הממשי אפס. למרות זאת ועל פי כללי החשבונאות הפריש דיסקונט בשנים 2007-2008, בגין האופציות לעופר, סכום של 13 מיליון שקל.