"טיסה לאילת בארקיע עלתה עד היום כמו טיסה לפריז פלוס בייגלה"

יוסי לוי, יו"ר ועד עובדי אל-על, קורא לעובדי ארקיע להפסיק להילחם בכניסת אל-על לקו לאילת ולהצטרף למאבק בחברות התעופה הזרות ■ "בארקיע לוקחים 350 שקל על טיסה לאילת; אל-על תגבה 90 שקל בלבד"

יו"ר ועד העובדים של ארקיע, יגאל כהן, הזהיר בראשית השבוע מפני פיטוריהם של 150 מעובדי החברה, בצד מאות עובדים נוספים של חברת התעופה ישראייר, בשל החלטת משרד התחבורה לאשר לאל-על להפעיל 3 טיסות יומיות לאילת. כהן גם פנה בתלונה רשמית נגד המהלך לתנועה לאיכות השלטון, ואף איים בעתירה לבג"ץ.

אתמול (ג'), בשיחה עם "גלובס", תקף יו"ר ועד העובדים באל-על, יוסי לוי, את עמיתו מארקיע: "הם מפחידים ומקטרים כי עד היום הם לקחו על טיסה לאילת מחיר כמו טיסה לפריז, והוסיפו שקית בייגלה... עכשיו הם כבר לא יוכלו לעשות את זה".

לוי ציין כי בכוונת אל-על לגבות 90 שקל בלבד על טיסה כזו, והוסיף: "אם בארקיע לוקחים 350 שקל על טיסה של 40 דקות, ויש לך במקרה גם אישה ושני ילדים - עדיף לך ללכת ברגל".

לדבריו, עובדי ארקיע צריכים למקד את המאבק שלהם בחברות התעופה הזרות, שכן הן מהוות את התחרות הקשה לארקיע ולישראייר, בשל הקווים לאירופה וארה"ב.

"צריך לקשור לחברות הזרות קצת את הידיים כמו שקושרים לנו. אני מבין את הצורך של עובדי ארקיע להילחם על פרנסתם, אבל גם אנחנו נלחמים על פרנסתנו, ואין לנו כוונה לוותר על כלום בעניין של אילת", הוא הוסיף.

לוי רמז בשיחה כי ייתכן מאוד שלאל-על יש מניע נסתר בכניסה לקו לאילת: "אל-על לא תתפרנס מטיסות בין נתב"ג לאילת. יש לה אולי תוכניות אחרות, למשל להטיס נוסעים מאילת, לאסוף נוסעים בתל-אביב ומשם לטוס לאירופה. אולי יש לחברה עסקה עם יעדים נוספים", הוא אומר.

במילים אחרות - אם התיירים מצרפת מעוניינים לרבוץ על חוף ימה של אילת בלי להחליף מטוס, הם יוכלו לעשות זאת בקרוב.

יוסי לוי יו