סקורפיו: שטיינמץ מבקש דחייה נוספת בתשלום קרן האג"ח

שטיינמץ מבקש לדחות את התשלומים למחזיקי האג"ח כך שבמקום לשלמם ב-4 במארס הם ישולמו ב-18 מארס, וזאת במטרה שעד אז יגובש הסדר החוב

סקורפיו, חברת ההשקעות בנדל"ן הנמצאת בשליטת בני שטיינמץ, מבקשת מהמשקיעים דחייה נוספת בתשלום הקרן בעוד כשבועיים. זאת כשהפערים במו"מ בין החברה שבשליטתו ובין נציגות המוסדיים על הסדר החוב שיגובש, טרם נסגרו.

לאור זאת, מבקש עתה שטיינמץ לדחות את התשלומים למחזיקי האג"ח כך שבמקום לשלמם ב-4 במארס הם ישולמו ב-18 מארס, וזאת במטרה שעד אז יגובש הסדר החוב. חברת הנדל"ן שנקלעה למשבר הייתה אמור לשלם למחזיקי האג"ח 133 מיליון שקל בחודש שעבר, אך העבירה עד כה רק תשלומים עבור הריבית. לפי שעה זומנה אסיפת בעלי אג"ח בסקורפיו ליום ראשון הקרוב, אך מדובר בישיבת עדכון בלבד.

כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", בנובמבר הציע שטיינמץ למחזיקי האג"ח מתווה של הסדר חוב לפיו כנגד דחייה של חמש שנים בהחזר החוב שמסתכם בכמיליארד שקל למחזיקים ולבנק הפועלים (לו חייבת החברה כ-100 מיליון דולר), יינתנו להם שורה של הטבות ופיצויים. כך, על פי הצעת סקורפיו, ישועבדו לטובת בעלי החוב נכסים כנגד אשראי נוסף, הריבית תועלה בשיעור של 0.2% לשנה, ויינתנו ערבויות נוספות בגובה של כ-40 מיליון דולר. ככל הידוע, שטיינמץ עדיין לא הגיע להסדר גם עם בנק הפועלים.

סקורפיו עדיין לא פרסמה את התוצאות לסיכום השנה החולפת, אך את הרבעון השלישי של 2009 היא סיימה עם הפסד נקי של 19.8 מיליון שקל, כאשר בתשעת החודשים הראשונים של 2009 היא הפסידה 243 מיליון שקל. לחברה גירעון של 519 מיליון שקל בהון החוזר, וגירעון בהון העצמי בגובה של 179 מיליון שקל. רואי החשבון של החברה צירפו לדוחותיה הערת "עסק חי".