קונרד מוריס מעלה את ההצעה לרכישת השליטה באנגל אירופה

חברת הנדל"ן מנהלת מו"מ עם מחזיקי האג"ח לגבי הסדר חוב ■ מוריס מציע לרכוש את האג"ח תמורת 60 מיליון שקל ולהעניק בנוסף הלוואה של 25 מיליון שקל

איש העסקים היהודי בריטי, קונרד מוריס (ממייסד סודה קלאב) שיפר היום את הצעתו לרכישת השליטה בחברה אנגל אירופה , חברה בת של קבוצת לגנא שבשליטת אזורים - כך נודע ל"גלובס". מחר בבוקר ידונו מחזיקי האג"ח של אנגל אירופה שלהם חייבת החברה 350 מיליון שקל, בהצעתו המשופרת.

מוריס שהצעתו הראשונה נחשפה ב"גלובס" בשבוע שעבר מציע כעת לרכוש את אגרות החוב של החברה ממחזיקי האג"ח במחיר של 60 מיליון שקל. האג"ח יומרו למניות שליטה בחברת הנדל"ן ויוענקו לו. התנאי לעסקה הוא הסכמה של לפחות 76% ממחזיקי האג"ח למכירת האג"ח שבידיהם.

בנוסף מציע מוריס להעניק לאנגל אירופה הלוואה של 25 מיליון שקל שתועמד לחברת הבת שלה אנגל משאבים למשך שנה. ההלוואה תשמש ככל הנראה לצורך פירעון התשלום הקרוב של אנגל משאבים למחזיקי האג"ח שלה בסך של כ-7 מיליון דולר. הצעתו של מוריס מלווה בערבות בנקאית של 3 מיליון שקל.

אנגל אירופה נקלעה למשבר קשה בעקבות חשיפה לפעילות נדל"ן במזרח אירופה. החברה סיימה את תשעת החודשים הראשונים של 2009 בהפסד של 134 מיליון שקל בהמשך להפסד של 97 מיליון שקל בשנת 2008. היקף ההתחייבויות של החברה (במאוחד) מסתכם ב-1.8 מיליארד שקל.