קרנות הגידור הגדולות בארה"ב חוזרות להשקיע בבנקים ובחברות הפיננסים

ג'ון פולסון וקרל אייקן הגדילו את השקעותיהם ברבעון האחרון של 2009 ■ ההשקעות הגדולות שהם ביצעו בבנקים ובחברות פיננסים אחרות שיקפו את דעתם שהמשבר הפיננסי הממושך כבר הסתיים

מנהלים בקרנות גידור מובילות הצביעו ברבעון הרביעי באמצעות הארנקים שלהם. ההשקעות הגדולות שהם ביצעו בבנקים ובחברות פיננסים אחרות שיקפו את דעתם שהמשבר הפיננסי הממושך כבר הסתיים.

ג'ון פולסון, אדוארד למפרט וקרל אייקן הם בין מנהלי הקרנות שהגדילו את השקעותיהם במניות פיננסיות בשלושת החודשים האחרונים של 2009. כך עולה מדו"חות רגולטוריים שהתפרסמו ביום שלישי ובשבוע שעבר.

משקיעים גדולים חייבים לדווח בסוף כל רבעון על אחזקותיהם במניות שנסחרות בארה"ב, אבל הם אינם חייבים לדווח על פוזיציות שורט או על אחזקות של ניירות ערך אחרים, כמו אג"ח ונגזרים שנסחרים מעבר לדלפק. כמו כן, מותר למשקיעים אלה לדווח על חלק מהאחזקות באופן חסוי, אם הם נכנסים או יוצאים מפוזיציה בסוף הרבעון.

הצבעת אמון

בנק CIT, ספק הלוואות לחברות קטנות ובינוניות, זכה בהצבעת אמון מכמה מנהלי קרנות גידור, הודות ליציאתו מפשיטת רגל בדצמבר. RBS פרטנרס של למפרט דיווחה כי ב-31 בדצמבר היא החזיקה ב-4.5 מיליון מניות של CIT, ובאותו המועד החזיק פולסון ב-4.4 מיליון מניות.

בשבוע שעבר מינהCIT למנכ"ל את ג'ון תאין, שהשתתף בגיבוש המכירה של מריל לינץ' לבנק אוף אמריקה, ולאחר מכן הודח מתפקידו. מניות סיטיגרופ ובנק אוף אמריקה נמנות כעת עם אחזקותיו הגדולות ביותר של פולסון, מנהל הקרן שעשה מיליארדים מהימור נגד תעשיית הדיור בארה"ב זמן קצר לפני קריסתה.

ברבעון הרביעי בלבד רכש פולסון יותר מ-200 מיליון מניות סיטיגרופ, והגדיל את אחזקתו בבנק הזה מ-954 מיליון דולר ל-1.67 מיליארד דולר, כ-8% מסך הכספים שמנהלת הקרן שלו. האחזקות הגדולות בסיטיגרופ ובבנק אוף אמריקה מהוות 11% מהסכום המתקרב ל-20 מיליארד דולר שעליו דיווח פולסון.