מי כופף את גליה מאור?

כך נהפכה פרישתה של גליה מאור לקרב על תדמיתו של שר האוצר יובל שטייניץ

אחרי פחות משבועיים בתפקיד הצליח יהודה ויינשטיין להוכיח שהוא יועץ משפטי עם שיניים. הוא לא היה צריך להיאבק הרבה בשביל זה; רק לומר שהוא מתנגד למינויה של מנכ"לית בנק לאומי גליה מאור ליו"ר הדירקטוריון של הבנק, בעקבות חוות דעת של המשנה שלו אבי ליכט ובתמיכתו של יו"ר רשות ניירות ערך זוהר גושן. לא עבר שבוע, ומאור כבר הודיעה בבלוג שלה באתר הבנק על פרישתה מהמירוץ לתפקיד.

איזה יועץ משפטי חזק יש לנו, איזה יו"ר רשות ניירות ערך. ויישר כוח גם למשנה ליועץ אבי ליכט. קצת שכחנו ששר האוצר יובל שטייניץ היה למעשה הראשון לפתוח בקמפיין נגד מינויה של מאור לראשות לאומי, באמצעות שתי חוות הדעת שביקש מהיועץ המשפטי של משרד האוצר, יואל בריס. עכשיו יש במשרד אוצר לא מעט אנשים שמוטרדים מהעובדה ששטייניץ נשכח. ואפשר לומר שדי בצדק.

מעבר לעובדה שיובל שטייניץ נשכח בפסטיבל הקרדיטים, היה חשש באוצר שתדמיתו של שר האוצר תיפגע. הרי במצב הדברים הנוכחי נראה היה כאילו שטייניץ אמר את דברו, ומאור צפצפה - עד שזה הגיע לויינשטיין ולגושן.

לכן מיהר בכיר במשרד להצהיר: "שר האוצר שבע רצון מכך שמאור החליטה לקחת לתשומת לבה את ההמלצות שהוא השמיע"; או בתרגום חופשי: ויינשטיין אולי הצליח לפתוח את הצנצנת, אבל שטייניץ הוא זה ששחרר את המכסה.