עורך "יומן": גיליתי כי שקלאר זייף קו"ח - והודחתי מתפקידי

משה נסטלבאום: "שקלאר לא למד מעולם במכללת י-ם ובאוניברסיטה העברית. לימודיו בביה"ס למנהיגות בירושלים אינם מקנים תואר אקדמאי" ■ מבקש צו מניעה נגד הדחתו ■ שקלאר: "השכלתי מתועדת בתעודות רשמיות"

עורך התוכנית "יומן" בערוץ 1, משה נסטלבאום, טוען כי הודח מתפקידו לאחר שגילה כי מנכ"ל רשות השידור מוטי שקלאר זייף את קורות-חייו בבקשתו להתמנות לתפקיד.

נסטלבאום פנה לבית הדין לעבודה בירושלים בבקשה לצו מניעה נגד הדחתו מתפקידו עד למינוי ועד מנהל לרשות. לדבריו, רק לוועד יש סמכות להדיחו, ושקלאר נהג בניגוד לכללי המינהל התקין ולא בתום-לב.

לדבריו, נודע לו כי הוא יועבר מתפקידו לצורך ריענון, מבלי שנאמר לו לאיזה תפקיד יועבר וללא שימוע. "אין ולא היה כל שיקול מקצועי שיצדיק הדחה חפוזה של המבקש, לא בעיתוי ולא בדרך בה נעשתה ההדחה", כתב בבקשתו.

נסטלבאום כותב כי שקלאר ניסה להטות פוליטית את שידורי החדשות בערוץ 1. "למרבה הצער, עצותיו והנחיותיו של מנכ"ל הרשות בכל הקשור לחטיבת החדשות מתמצות בעירוב שיקולים פוליטיים עם שיקולים עיתונאיים מקצועיים ובניסיונות להטות את השידור בכדי לרצות את שולחיו. בעוד שמנהליה הקודמים של הרשות גילו מעורבות רבה והשיאו עצות עיתונאיות מקצועיות, בחר המנכ"ל הנוכחי לנצל את סמכותו ומרותו בניסיון להשליט לכאורה את רצונותיו ואת דעותיו הפוליטיות על תכני תוכניות חטיבת החדשות ובכללן ה-'יומן'".

נסטלבאום מתאר כיצד בנובמבר 2009 "נכנס מנכ"ל הרשות לחדר העריכה והורה להשמיט מכתבה שעסקה בפריימריז במפלגת העבודה ובליכוד קטעים עיתונאיים בהם הופיעו השר משה כחלון וח"כ דניאל בן-סימון, כאשר לטענתו אין לשדר תמונות מועמדים בתקופת פריימריז. יובהר כי הנחיה זו הינה פרי המצאתו של מנכ"ל הרשות הנוכחי".

כמו כן מעלה העיתונאי הוותיק האשמות קשות במיוחד נגד שקלאר. לדבריו, באחרונה הגיע לידי נסטלבאום מידע "המטיל חשש כבד בדבר אמינות קורות-החיים שהעביר מר שקלאר לוועדה לבדיקת מינויים בשירות הציבורי, שעה שהתמודד לתפקיד מנכ"ל הרשות השנייה ולתפקיד מנכ"ל רשות השידור".

"על-פי המידע שהגיע לידי המבקש, ציין שקלאר בקורות-חייו כי הוא בוגר מכללת מרחבים המשתייכת למינהל החינוך הדתי, וכי במסגרת לימודיו השיג תעודת הוראה בכירה במסלול רב-תחומי של לימודי תנ"ך ומחשבת ישראל, ואולם על-פי אותו מידע לא יכול היה מר שקלאר להתקבל ללימודים במכללה זו. מבדיקה שקיים המבקש לאימות המידע עלה כי הדרישה הבסיסית לקבלת סטודנט ללימודים במכללה היא תעודת בגרות או תעודה המעידה על הסמכתו כרב. שתי תעודות אלה, על-פי אותו מידע, אינן מצויות בידי מר שקלאר.

"לפי המידע שהגיע לידי המבקש, בהמשך קורות-חייו ציין מר שקלאר כי למד חינוך במכללת ירושלים. גם על-פי אותו מידע לא יכול היה מר שקלאר להתקבל ללימודים במכללה זו. בדיקת המידע העלתה כי תעודה בגרות או 7 שנות לימוד בישיבה גבוהה הינם תנאי הסף לקבלה ללימודים במכללה זו. על-פי המידע שבידי המבקש, תקופת לימודיו הקצרה של מר שקלאר בישיבת מרכז הרב אינה עונה על הקריטריונים הנדרשים לקבלה למכללת ירושלים".

נסטלבאום טוען גם כי מוטי שקלאר גם לא למד מעולם באוניברסיטה העברית, כפי שהצהיר. "שקלאר למד בשנת 1992 בבית-הספר למנהיגות בירושלים, השייך לעמותה ציבורית מיסודו של מורט מנדל - מוסד שאין לו כל קשר לאוניברסיטה העברית, והלימודים בו ממילא אינם מקנים תואר אקדמאי", נכתב בבקשת נסטלבאום.

שקלאר: "השמצות חסרות שחר"

שקלאר מסר בתגובה: "איני מתכוון להשיב מעל דפי העיתונות על ההשמצות הגובלות בהוצאת דיבה, לשם כך קיימים מוסדות שיפוט. אך יחד עם זאת, על מנת למנוע את הטעיית הקוראים, ברצוני להדגיש כי מדובר בהשמצות חסרות שחר של אדם המנסה להיאחז בקרנות המזבח, בעקבות החלטה סוברנית של הנהלת הרשות.

יש להדגיש כי מר נסטלבאום משמש עורך שותף של 'יומן' מזה 7 שנים! רק לאחרונה ראינו לאן הגיעו דברים של אנשים שלא ידעו לקבל החלטות. מדובר בניסיון הזוי להטיל דופי ולהשמיץ, תוך התיימרות להיות חוקר ובודק מעל הוועדה לבדיקת מינויים בשירות המדינה, הבוחנת את המינויים בשרות המדינה. כל השכלתי הפורמלית מתועדת בתעודות רשמיות.

"כנראה שמר נסטלבאום שכח שיש עורך ראשי, וההתייחסות לאיזונים ולתכנים היא חלק מתפקידו של העורך הראשי, כמו בכל גוף תקשורת. באשר לשידורים שקדמו לקיום הפריימריז במפלגת העבודה, המנכ"ל פעל על-פי הנחיות הלשכה המשפטית של רשות השידור, אשר הכל חייבים לפעול על-פיהם".