גינדי השקעות: המו"מ על מתחם השוק הסיטונאי הפך לבלעדי

(עדכון) - תקופת הבלעדיות הוגבלה עד ל-24 בפברואר 2010 ■ כבר בסוף ינואר דווח ב"גלובס" כי להצעתה של גינדי הצטרפה חברת רבוע כחול נדל"ן, והיום בהודעה אחרת לבורסה גינדי אישרה את המגעים

כפי שדווח ב"גלובס", חברת גינדי השקעות חוזרת לתמונת השוק הסיטונאי בת"א. בהודעה שנייה היום (א') לבורסה, החברה מסרה כי עורכי מכרז השוק הסיטונאי הודיעו לה וכן לרבוע כחול נדל"ן איתה היא מתמודדת, כי המוכרות מבקשות לנהל עימן משא ומתן בלעדי לבחינת אפשרות להתקדם לעסקה ולגיבוש הסכמי רכישה. תקופת הבלעדיות הוגבלה עד ל-24 בפברואר 2010.

מוקדם יותר היום החברה אישרה בהודעה לבורסה, כי היא שבה ומנהלת מגעים לקידום העסקה במכרז. כבר בסוף ינואר דווח ב"גלובס" כי להצעתה של גינדי במכרז על השוק הסיטונאי הצטרפה חברת רבוע כחול נדל"ן שבשליטת דודי ויסמן, ובהודעה לבורסה היום גינדי מאשרת את המגעים, ואם המשא-ומתן יתגבש לכדי הסכם מחייב, תרכוש גינדי את מלוא הזכויות בשטחי הבנייה וכ-20% מהזכויות על שטחי המסחר. לגינדי גם תהיה הזכות שלא לרכוש כלל את זכויות המסחר ולהגדיל את חלקה בזכויות אלה עד ל-30%.

במתחם השוק הסיטונאי מחזיקים היום חברת תנובה (60%), עיריית תל אביב (25%), עו"ד שרגא בירן (6%) וסוחרים שפעלו במתחם.

נזכיר, כי המשא ומתן הבלעדי למתחם השוק הסיטונאי, שניהלו בעלות המתחם עם קבוצת סוהו, שבראשות שיכון ובינוי ויורוקום נדל"ן, נעצר לאחר שהמוכרים וקבוצת סוהו לא הגיעו להסכמה, ובכך לא יהיו עוד מחויבים המוכרים לקבוצה - מועד המשא ומתן הבלעדי (No Shop), שהתנהל מאז תחילת ינואר פקע.

הליך מכירת מתחם השוק הסיטונאי נתקל במהמורות רבות. בגלגולו הראשון, בספטמבר 2008, בוטל המכרז בשל מורכבותו של הפרויקט ובשל המשבר הכלכלי שגרם לחברות הנדל"ן הגדולות להתרחק מהפרויקט. בגלגולו הנוכחי נדחה מועד סגירתו מספר פעמים ולקראת המועד האחרון אף פרשה ממנו הקבוצה שבראשות תדהר ובריטיש ישראל. לאחר שקבוצת סוהו נבחרה למשא ומתן הבלעדי הוארך מועד פקיעתו פעמיים.