האם מגדל מגורים בן 20 קומות יקדם את פני הבאים לנמל ת"א?

קבוצת בעלי קרקע במתחם מקדמת תב"ע למגורים, מלונאות ומסחר בשווי מאות מיליוני שקלים ■ יכלול מלון במבנה של 3 בניינים מדורגים ■ מדובר במתחם מגורים ומלונאות בשטח של כ-6 דונם ■ עפ"י הערכות, שוויו של מגדל המגורים בלבד נאמד ב-259 מיליון שקל

אם מגדל מגורים בן 20 קומות יקדם גם את פני הבאים לנמל תל אביב? ל"גלובס" נודע, כי בימים אלה מתכננים מספר בעלי קרקעות בכניסה הדרום-מערבית לנמל תל אביב תוכנית בניין עיר להקמת מגדל מגורים חדש בן 20 קומות. מדובר על מתחם מגורים ומלונאות בשטח של כ-6 דונם, בין הרחובות כ"ג יורדי הסירה, הירקון ושער ציון.

הפרויקט, בתכנונו של אדריכל אלון ניסים ממשרד אלון אדריכלים, יכלול מגדל מגורים בשטח בנוי של 14 אלף מ"ר, הצפוי לכלול כ-90 יחידות דיור ב-20 קומות; מלון במבנה של שלושה בניינים מדורגים בני ארבע עד שש קומות בשטח של 7,000 מ"ר; קומת מסחר שתשתרע על 4,000 מ"ר בחזית המלון, וחניון תת-קרקעי לדיירי המתחם ולציבור.

על פי הערכות, שוויו של מגדל המגורים בלבד נאמד ב-259 מיליון שקל. המחיר למ"ר ברח' הירקון הוא בין הגבוהים בארץ - מ-19 אלף שקל למ"ר ומעלה. בפרויקט של קרן פייר ברחוב הירקון 96 נמכרו לאחרונה שתי דירות, בעסקאות המשקפות מחיר למ"ר של כ-38 אלף שקל.

המכשולים בדרך לפרויקט עדיין לא מבוטלים והוא טעון אישור ועדות התכנון - המקומית, המחוזית והארצית. בשל מיקומו המיוחד בקרבת הים, הוא יידון גם בוועדה לשמירה על הסביבה החופית (ולחו"ף) והוועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים (ולנת"ע). בימים אלה פועל עו"ד אייל ארנון, ממשרד עורכי הדין רימר, ארנון ושות', שמייצג שלושה בעלי חלקות במתחם, להשיג את הסכמת רוב בעלי הנכסים לתוכנית המוצעת, לפי דרישת העירייה.

לדברי ניסים, מיקומו הייחודי של המתחם מחייב תכנון אדריכלי מדוקדק, המצריך "החלפת ישן בחדש, על מנת ליצור מרקם תכנוני מודרני ואוורירי על פני גיבוב בנייה ישנה. חשיבותו של המתחם היא לא רק מעצם קרבתו לים, אלא מעצם היותו שער הכניסה לנמל תל אביב המתחדש, אשר הפך זה מכבר אבן שואבת לפעילות חברתית ותרבותית לתושבי העיר". נציין, כי בעירייה בוחנים במקביל תוכניות אלטרנטיביות למתחם.

ארנון מאמין שבתוך מספר שבועות יצליח להשיג את הסכמת 35 הדיירים שטרם נתנו את הסכמתם לפרויקט, ושלדבריו צפויים לקבל בתמורה נכסים במתחם החדש. הוא מבטיח כי גם בית הכנסת הקטן והוותיק במתחם "יקבל ביטוי בפרויקט החדש".