הזדמנות בשער דולר/ין

ימי ירידות בשווקים, לא משנה מאיזו סיבה, הם הזדמנות למכור את הין ולרכוש את הדולר

אם שוק ההון צופה נכון, שנת 2010 תהיה השנה שבה תתגבר הכלכלה העולמית על נזקי השנתיים האחרונות ותשוב למסלול של צמיחה. על מקהלת האופטימיים מנצח בן ברננקי , נגיד הפדרל ריזרב, אשר רמז בשבוע שעבר, לראשונה מאז פרוץ המשבר, שהוא עשוי להעלות את הריבית בארה"ב מוקדם מהצפוי. התבטאות שלא היה מרשה לעצמו אלא אם היה בטוח שכלכלת ארה"ב נמצאת בדרך הנכונה. עם זאת, גם ברננקי ראה לנכון לסייג ולומר שההתאוששות לא תהיה קלה והתהליך ילווה ברגעים קשים.

על הרגעים הללו נרצה להרחיב כיוון שהם טומנים בחובם הזדמנויות. הפעם נתמקד בדולר/ין. המטבע היפני נחשב עוד מתחילת שנות ה-90 במאה שעברה למטבע בעל אופי הגנתי במיוחד. הוא נוטה להתחזק כל אימת שמצב רוח עכור משתלט על השווקים הפיננסיים ולהפך: אופטימיות והבטחה לעתיד מחלישות אותו. הממשל היפני מנהל קרוב ל-20 שנה מלחמה נואשת בדפלציה השוררת במדינה מה שאומר שהריבית הנמוכה (וריבית ריאלית אפסית) תישאר בעינה בעתיד הנראה לעין.

מעבר לזה, מדינה יצואנית כיפן אינה יכולה להרשות לעצמה מטבע חזק ולכן כשהין מתחזק ושערו מאיים לרדת מסביבות ה-89 ין לדולר הבנק המרכזי ביפן מתחיל לחוש אי נוחות ובצר לו גם מתערב במסחר ומוכר כמויות של ינים על מנת להחליש אותו.

מבחינת סוחרי המט"ח, מספר ימים של ירידות בשווקים הפיננסיים, לא משנה מאיזו סיבה, עשויים להיות הזדמנות למכור את הין ולרכוש את הדולר. כאשר השווקים יחזרו לעלות היין יחלש וזה יהיה הזמן לממש את הרווחים.

טווח המחירים המשמש כאזור תמיכה היסטורי ליין היפני נמצא סביב רמת 90 ין לדולר.

משה וסרמן דולר יין

בטווח הקצר, הרעיון הוא לרכוש את הדולר כשהין יורד לאזור 89-87 ין לדולר ולמכור כאשר הין יגיע לרמות ההתנגדות שנמצאות בטווח המחירים של 93-95 ין לדולר. עסקה מעניינת ל טווח ארוך יותר היא רכישה מדורגת של דולרים מתחת ל- 89 ין לדולר בטווח המחירים 89 -85 ין לדולר ומימוש הפוזיציה בהדרגה מעל ל- 93 ין לדולר בטווח המחירים שבין 93-100 ין לדולר. רמת מחירים רלוונטית ככל שההתאוששות הכלכלית תצבור תאוצה.

הפעם האחרונה שנוצרה הזדמנות כזו הייתה בתחילת החודש הנוכחי ב-4/2 ליתר דיוק: נתונים לא טובים שפורסמו בארה"ב וחשיפת מצבה החמור של יוון גרמו לירידות חדות בשווקים. הין ירד לרמת 89 ין לדולר. היום, פחות משבועיים אחריי, נרגעו הרוחות והין שב למחיר של 91 ין לדולר. 200 'פיפס' רווח בקלות יחסית. ואגב, זה לא מהלך חריג. ב 3-4 החודשים האחרונים הזדמנות כזו נקרית בדרכנו בממוצע אחת לחודש.

  • משה וסרמן הוא מנכ"ל איזי- פורקס ישראל, הפעילה בשוק המט"ח בישראל, ומאפשרת לסחור דרכה בשוק זה.