היעד הבא של מיטב: קרן ההשתלמות להבה

מיטב מנהלת מו"מ לרכישת הקרן, שמנהלת כ-417 מיליון שקל בדמי ניהול ממוצעים של 0.9% ■ כיום, מנהל מיטב כ-32 מיליארד שקל בנכסים

ייתכן כי בבית ההשקעות הצומח מיטב מצאו את היעד הבא לרכישה. ל"גלובס" נודע, כי בשבועות האחרונים מנהל מיטב, המנוהל על ידי אבנר סטפק, מו"מ לרכישת קרן ההשתלמות להבה השייכת להסתדרות העצמאיים. הקרן מנהלת כ-417 מיליון שקל, בדמי ניהול ממוצעים של 0.9%.

רכישת להבה, אם תצא לפועל, היא חוליה נוספת בשרשרת הרכישות והמיזוגים שמבצע מיטב בשנה האחרונה. העסקאות הגדולות ביותר היו כמובן המיזוג המשולש עם גאון וישיר, אך בצידן רכש בית ההשקעות גם את פעילות התיקים והקרנות של אפריקה ישראל, וכן את וויזר קופות גמל. כיום, מנהל מיטב כ-32 מיליארד שקל בנכסים.

להבה צפויה לעבור, אם תושלם העסקה, לניהולה של חברת הגמל של מיטב, אותה מנהל איציק אסטרייכר. סך הנכסים המנוהל במיטב גמל עומד על כ-12 מיליארד שקל. במיטב השיקו בתחילת השנה את קופות הגמל וקרנות ההשתלמות בניהול אישי (IRA), לאחר שקיבלו את אישור הממונה על שוק ההון לכך. עם זאת, פעילות זו אינה צפויה לגרוף נתח גדול משוק הגמל.

מיטב היה אחד משני המתחרים במכרז לניהול קופת הגמל המרכזית לקצבה של עובדי חברת החשמל (כ.פ.י), שנערך לאחרונה, אך הפסיד בשלב ההתמחרות לאינפיניטי של אמיר אייל, שהציע לנהל אותה תמורת דמי ניהול של 0.094% בלבד. בכ.פ.י מנוהלים כ-20 מיליארד שקל.

מיטב שווה 730 מיליון שקל

מיטב נחשב כיום לאחד מבתי ההשקעות הגדולים בישראל. מי שאמור להיכנס בשבועות הקרובים לתפקיד מנכ"ל החברה, ולפקח על מגוון הפעילויות של בית ההשקעות הממוזג, החל מקרנות נאמנות, דרך תעודות סל וכלה בגמל ופנסיה - הוא אילן רביב, שכבר החל בחפיפה לתפקיד. יו"ר מיטב הוא צבי סטפק.

נציין עוד, כי הערכת שווי למיטב, שפורסמה בשבוע שעבר לקראת הצעת רכש בישיר איי.די.איי, שנעשתה לאחר מיזוג גאון בית השקעות וישיר בית השקעות לתוכו, נקבה בשווי של כ-730 מיליון שקל לבית ההשקעות, המשקף שיעור של 2.6% ביחס להיקף הנכסים המנוהלים.

ממיטב נמסר בתגובה, כי "מיטב בוחנת מעת לעת אפשרויות להרחבת פעילותה העסקית בכל תחומי פעילותה, ועל אחת כמה וכמה בתחום קופות הגמל. אם יתאפשר לשתף פעולה עם לה"ב בקשר לקרן ההשתלמות להבה, מיטב תשקול זאת בצורה חיובית".