ברזילי במו"מ למכירת החזקותיו במטיס לפי שווי של 100 מיליון שקל

חתם על מזכר הבנות עם קבוצת משקיעים מאוסטרליה, הכוללת את האחים מנדל ומוצ'קין לוי ואת משה הרשברג ■ מטיס ממשיכה לממש נכסים: מוכרת מלון בוינה לפי שווי של 8.5 מיליון אירו

אמנון ברזילי, מבעלי השליטה בחברת מטיס קפיטל , חתם על מזכר הבנות עם קבוצת משקיעים יהודים אוסטרלים למכירת חלק או מלוא החזקותיו בחברה. הרוכשים הם האחים מנדל ומוצ'קין לוי וכן משה הרשברג, הפעילים בתחום הפלדה והאנרגיה באוסטרליה.

ברזילי מחזיק ב-50.5% ממניות החברה הפרטית אופקים קפיטל (ביתרת מניותיה מחזיק מוני הראל) המחזיקה ב-46.03% ממניות מטיס, כך שהוא מחזיק בשרשור ב-23% ממניות מטיס. אם אכן תצא לפועל, העסקה צפויה להתבצע לפי שווי של כ-100 מיליון שקל למטיס קפיטל, כ-25% מתחת למחיר השוק שלה. מטיס נסחרת לפי שווי של 136 מיליון שקל, לאחר שמנייתה זינקה ב-100% בשנה האחרונה.

היום הודיעה מטיס על מכירת מלון בוינה תמורת 35 אלף אירו, ועל החזר הלוואה של 1.6 מיליון אירו. מטיס לא צפויה לרשום רווח או הפסד הון מהותי כתוצאה מהמכירה, למעט הוצאות העסקה המסתכמות ב-200 אלף אירו.

גם יתר נכסי הנדל"ן של החברה - מלון נוסף בוינה, מלון בבוקרשט ומבנה בפתח תקווה המושכר לחברת אלקטרוניקס ליין - נמצאים על המדף. לחברה היו בסוף ספטמבר 2009 התחייבויות של קרוב למיליארד שקל, והיא בעיצומה של מכירת חיסול.

לאחרונה חתמה מטיס על הסכם למכירת מלוא החזקותיה (50%) ביבואנית סובארו יפנאוטו לגד זאבי, תמורת 120 מיליון שקל במזומן ומניות (תשלום ראשון של 25 מיליון שקל כבר הועבר), ובנוסף היא מנהלת מו"מ למכירת החזקותיה בחברת תחנות הדלק בארה"ב פטרו-גרופ.

שותפו של ברזילי לשליטה בחברה הוא כאמור מוני הראל, שמוכר בעיקר כאחד מראשי קבוצת הכדורגל הפועל תל אביב, ועסקיו כוללים בין היתר את זיכיון הייבוא של נעלי ניו באלאנס באמצעות חברת סילון.

הראל וברזילי רכשו 42% ממניות מטיס במהלך 2008 מידי חברת גמול, שהייתה אז בשליטת אמנון ברזילי ואייל יונה (אחיו של בועז יונה), תמורת 85 מיליון שקל. זאת לאחר שברזילי ניצל אופציה שניתנה לו וצירף אליו את הראל. בהמשך הגדילו השניים את החזקתם בחברה. בינואר-ספטמבר 2009 הפסידה מטיס 26 מיליון שקל, זאת בהמשך להפסד של 87 מיליון שקל ב-2008.