הבורסה בת"א ננעלה בעליות; מדד המעו"ף הוסיף 0.3%

מדדי היתר בלטו לחיוב ■ צפי כי הריבית במארס תישאר ללא שינוי ■ גבעות נסחרה בתנודתיות לאחר שדיווחה כי ישנו סיכוי שהבאר ב"מגד 5" תהיה מסחרית ■ מניות קבוצת דלק הובילו את העליות במעו"ף

בורסת תל אביב נסגרה היום (ב') בעליות שערים בדומה למגמה שאפיינה את המסחר מתחילתו, בהמתנה לפרסום החלטת הריבית בישראל, בעת שהשחקנים מתכוננים לפקיעת המעו"ף בסוף השבוע ובעוד שהחוזים העתידיים בוול סטריט מאותתים על פתיחה חיובית של שבוע המסחר, בתקווה לאסוף רמזים נוספים לשאלה האם השווקים מעכלים נכונה את העלאת ריבית הניכיון של ה'פד' מסוף השבוע האחרון. אירופה נסחרת בעליות קלות ואסיה ננעלה בעליות שערים חדות, לאחר שבסוף השבוע הייתה הראשונה להגיב להעלאת הריבית וננעלה בירידות שערים. המחזורים היום היו שוב נמוכים מהממוצע והסתכמו בכ-1.5 מיליארד שקל.

כזכור, ביום חמישי האחרון בלילה, הודיע ה'פד' על העלאת ריבית הניכיון ב-0.25% ל-0.75%, לראשונה מאז יוני 2006. תחילה, המשקיעים פירשו זאת כהכנה ברורה לקראת העלאת ריבית הבסיס, שעומדת היום על 0-0.25%, והתגובה המיידית בשווקים הייתה ירידות. אולם ביום שישי הרגיעו חברי ה'פד' את המשקיעים והדגישו כי לא צפוי הידוק בריבית המוניטרית כך שתשפיע ישירות על העסקים ועל משקי הבית, ויחד עם נתוני אינפלציה טובים נסללה הדרך לעליות.

החלטת הריבית של בנק ישראל לחודש מארס תפורסם לאחר נעילת המסחר. נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, צפוי להותיר את הריבית על כנה ברמה של 1.25%, לאחר שמדד המחירים לצרכן לחודש ינואר הראה על ירידה של 0.7% במחירים - מעבר לצפי בשוק שעמד על 0.3%. התמתנות הלחצים האינפלציוניים צפויה לספק לפישר מרחב תמרון במדיניות המוניטארית שלו ולהמתין על העלאות הריבית הבאות. בינתיים, כלכלני מריל לינץ' מעריכים כי הריבית תיוותר על כנה עד חודש מאי ומפחיתים את תחזיות האינפלציה והריבית שלהם לטווח הקצר.

גבעות המשיכה לרכז עניין ונסחרה בתנודתיות גדולה לאחר שאתמול הופסק המסחר בה ולא חודש לאחר במהלך היום פרסמה הבורסה כי בכוונת גבעות לפרסם מידע מהותי, המסחר חודש היום לאחר שאמש, לאחר נעילת המסחר, דיווחה השותפות לבורסה על התוצאות הסופיות של ניתוח המידע מהלוגים והליבות בקידוח מגד 5. מהודעת גבעות עלה כי "תוצאות סופיות שהתקבלו בקשר לליבות מצביעים, לדעת השותף הכללי, על כך שקידוח מגד 5 הינו הקידוח המבטיח ביותר שנקדח עד כה במבנה מגד על ידי השותפות. להערכת השותף הכללי, על בסיס הנתונים שהתקבלו עד כה, ישנו סיכוי טוב לכך שהבאר תושלם כבאר מפיקה מסחרית". גבעות מדווחת גם, כי תוצאות סופיות בנוגע לקידוח יתקבלו בתוך 60 ימים וכי נדרשות בדיקות נוספות בעלות של 6 מיליון דולר, בעוד שבקופת השותפות נותרו 3.75 מיליון דולר בלבד.

מריל לינץ' מעלים את מחיר היעד של כי"ל ל-57 שקל

מניות הבנקים הגדולים, פועלים , לאומי דיסקונט , מזרחי טפחות והבינלאומי ריכזו עניין לאחר שהבנקים רשמו לעצמם ניצחון כאשר ועדת השרים לחקיקה דחתה את הצעת החוק לביטול עמלות העו"ש. נציין כי בדיסקונט נמשכת שביתת העובדים כשמחר יושבת גם מרכז המט"ח של הבנק על ידי הוועד.

לאחר שבסוף השבוע האחרון דווח כי תאגיד האשלג הקנדי קנפוטקס, המאגד תחתיו את פוטאש, מוזאיק ואגריום, מכר 600 אלף טון אשלג ללקוחות הודים במחיר של 370 דולר לטון (כולל דמי משלוח וביטוח), מאמינים הבוקר במריל לינץ' כי כי"ל קרובה לסגור עסקה במחיר דומה בזמן הקרוב. כלכלני מריל לינץ' מותירים את המלצתם למניית כי"ל על "קנייה" ומעלים את מחיר היעד על 57 שקל לעומת מחיר יעד קודם של 51 שקל.

דסק"ש מקבוצת IDB של נוחי דנקנר דיווחה כי תרשום רווח של 1.264 מיליארד שקל ברבעון הראשון של השנה על השקעתה בחברת הקמעונאות שופרסל . הרווח מגיע כתוצאה מהגדלת ההחזקה של דסק"ש בשופרסל לאחר השלמת הצעת הרכש אתמול, ולאחר שהחברה חישבה את הפער בין ערך ההשקעה בשופרסל הרשום בספרים החשבונאים שלה לבין שווייה ההוגן של שופרסל. דסק"ש הציעה לרכוש 18 מיליון מניות שופרסל במחיר של 23.5 שקל למניה. בפועל, היא קיבלה הצעות ממשקיעים ל-29 מיליון מניות ורכשה 18 מיליון מהן, המהוות 8.31% מהון המניות של שפורסל.

אלביט מערכות דיווחה היום כי קיבלה ממשרד הביטחון הזמנת המשך להפעלת מטוסי ה"סנונית" המשמשים את פרחי טיס בבית הספר לטיסה של חיל האוויר בחצרים. אלביט תפעיל את המטוסים ל-10 שנים נוספות, החל מ-2012, תמורת כ-20 מיליון דולר.

הישג לאילן בן דב, בעל השליטה בחברת הסלולר פרטנר : בית המשפט המחוזי בת"א אישר היום את חלוקת הדיבידנד המיוחד בהיקף של 1.4 מיליארד שקל, לאחר שהחברה הודיעה לפני יותר משבועיים כי מחזיקי האג"ח הסירו את התנגדותם לחלוקת הדיבידנד המיוחד.

מניות קבוצת דלק , דלק קידוחים ואבנר יהש הובילו את העליות במדד המעו"ף על רקע הודעתה של חברת החיפושים וההפקה נובל אנרג'י בסוף השבוע כי תשקיע בשנה הקרובה 530 מיליון דולר בחיפושי גז באזור ישראל ובפיתוח המאגרים הקיימים "ים תטיס" ו"תמר".

חברת הבנייה מנרב , שבשליטת אברהם קוזניצקי, זכתה במכרז של בית החולים רמב"ם בחיפה לבניית חניון תת-קרקעי בשלוש קומות שיהפוך לבית חולים אזורי לזמן חירום בהתראה קצרה. עלות הביצוע היא 250 מיליון שקל ומנרב הביסה במכרז את החברות משולם לוינשטיין, דניה סיבוס , א. דורי וסולל בונה.

שר התקשורת, משה כחלון, הורה לאנשי משרדו לפעול לביטול קנסות היציאה - קנסות שחלק מהמפעילים מטילים על לקוחות שרוצים לעזוב מסלול באמצע תקופת ההתחייבות.

משרד האוצר בוחן מספר חלופות יצירתיות להמשך מכירת מניות בנק דיסקונט לאחר שבהפצה האחרונה צנח מחירה ב-4.7%. "גלובס" חשף אמש כי בין היתר נבדקת האפשרות להשתמש במניית דיסקונט כרכיב ההמרה לרוכשים אג"ח ממשלתיות. אם יבחר משרד האוצר בשיטה זו, המדינה תנפיק אג"ח, שתהיה למעשה אג"ח להמרה, אשר תעניק לרוכשים אפשרות לקבל בתנאים מסוימים מניית דיסקונט. תנאי כזה יכול להיות עליית המניה מעל שער מסוים.

בנק הפועלים , לו חייבת סקורפיו נדל"ן של בני שטיינמץ כ-100 מיליון דולר, מעכב את הסדר החוב המתגבש עם מחזיקי האג"ח של החברה.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]